ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه

دسامبر 20, 2022
0 دیدگاه
ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه ؟ بررسی انواع راه های مناسب برای مهاجرت به ترکیه

در مورد مهاجرت به ترکیه چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه چیست؟ برای اینکه بدانید باید از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید تا در این مسیر پر فراز و نشیب به شما کمک کنیم. همانطور که می‌دانید در سالهای اخیر مهاجرت یکی از موضوعات داغ و جنجال‌بر‌انگیزی بوده است که بر سر زبان بسیاری از مردم ایران افتاده است. از طرفی ترکیه، کشوری در همسایگی ایران، با پیشرفت‌های اقتصادی مناسب و آزادی‌های اجتماعی بالا شناخته شده که خود عاملی برای تبدیل شدن به یک مقصد مناسب برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایرانیان زیادی سالانه به ترکیه مهاجرت کرده و زندگی جدید خود را در این کشور آغاز می‌کنند. از آن‌جایی که ترکیه سنت و فرهنگی مشابه با ایران دارد، مقصد مناسبی برای مردم ایران به‌شمارمی‌آید. در چند سال اخیر ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت کرده‌اند؛ برخی از طریق کار و بواسطه مهارت‌های فردی خود، و عده‌ای دیگر از طریق تحصیل. اگر مهاجرت به ترکیه این روزها فکر شما را سخت به‌خود درگیر کرده و می‌خواهید از ارزان‌ترین راه مهاجرت به این کشور مطلع شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید!

 

شرایط مهاجرت به ترکیه را می‌دانید؟

ترکیه، در شمال غربی ایران واقع شده و از آب‌و‌هوایی بسیار مطلوب و مدیترانه‌ای برخوردار است. همانطور که می‌دانید آنکارا پایتخت این کشور بوده و استانبول، بزرگترین شهر آن می‌باشد. ترکیه، علاوه‌بر بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی و توریستی، سالانه مهاجران زیادی را در آغوش می‌گیرد! البته ناگفته نماند که هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده و از آن طرف، سطح رفاه پایین‌تری را نیز در اختیار مهاجران خود قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که راه‌های مهاجرت به ترکیه را بررسی کرده و با معرفی ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور دوست داشتنی، گامی کوچک در کمک به شما برداریم.

راه‌های مهاجرت به ترکیه؛ چگونه به ترکیه مهاجرت کنیم؟

شاید شما نیز در مورد راه‌های ممکنی که برای مهاجرت به ترکیه وجود دارند، کنجکاو باشید. به‌طور کلی باید بگوییم که ایرانیان مسیر سخت و پیچیده‌ای را برای مهاجرت به این کشور پیش رو ندارند! از یک طرف، شما به‌عنوان یک ایرانی می‌توانید بدون نیاز به ویزا و صرفا با پاسپورت به ترکیه سفر کرده و در مدت سه‌ماه اقامت توریستی که دارید، اقدام به یافتن کار کنید و در ترکیه بمانید! البته راه‌های دیگری نیز مانند اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل وجود دارد. در این بخش به بررسی روش‌های ممکن برای مهاجرت خواهیم پرداخت:

ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه؛ اقامت توریستی

شاید ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه را بتوان اقامت توریستی برشمرد. بدون خرید ملک و نیاز به ثبت شرکت، می‌توانید در این کشور اقدام به دریافت اقامت موقت کنید. در این روش، دیگر شما به سرمایه‌ای زیاد برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری نیازی ندارید. مدت زمانی که شما می توانید بدون ویزا و به عنوان توریست در ترکیه اقامت داشته باشید، تنها 3 ماه یا 90 روز است. پس از آن باید به دنبال راهی برای دریافت اقامت موقت باشید. لازم به‌ذکر است که در این سه ماه شما اجازه کار ویا تحصیل در ترکیه را ندارید. اگر می‌خواهید پس از مهاجرت به ترکیه به صورت توریستی اقدام به تحصیل یا کار کنید، باید ویزای کار گرفته و یا برای پذیرش در دانشگاه موردنظر درخواست دهید.

ویزای توریستی

ناگفته نماند که یک نوع از ویزای توریستی وجود دارد که به اقامت یک ساله معروف است. یکی از مزایای اجاره ملک و دریافت اقامت یک ساله این است که نیازی نیست در این کشور بمانید؛ و تنها هر سال باید برای تمدید اقامت به ترکیه بازگردید و روند را مجددا تکرار کنید. البته که این روش ممکن است با ریسک رد شدن از سوی اداره مهاجرت ترکیه نیز همراه باشد. در برخی موارد پیش آمده که به‌دلیل بالا رفتن درخواست‌های اقامت توریستی در بازه‌زمانی خاص، مهاجران با ارائه تمام مدارک لازم نیز موفق به دریافت اقامت موقت نشده‌اند.

این نکته را درنظر داشته باشید که از برخی از اخبار حاکی از آن هستند که اقامتی که به واسطه اجاره ملک در ترکیه به ما داده می‌شود، پس از یک سال دیگر قابل تمدید نیست. بنابراین، پیشنهاد ما برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت طولانی مدت، راه‌های دیگری را مدنظر قرار دهید.

آیا خرید ملک ارزان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه می باشد؟

خرید ملک در ترکیه می‌تواند پلی برای اخذ اقامت دائم این کشور باشد. با اینکه خرید ملک ممکن است راهی ارزان نباشد، اما نسبت به اجاره ملک راه مطمئن‌تری محسوب می‌شود. البته باید شرایطی را مدنظر قرار دهید تا روند بدون مشکل پیش برود. برای گرفتن تابعیت ترکیه، باید ارزش ملک خریداری شده معادل با 400هزار دلار باشد. در این صورت، پس از 60 الی 90 روز پاسپورت خود را دریافت کرده و به‌عنوان فردی با تابعیت ترک شناخته می‌شوید. فراموش نکنید که شما باید ملک خریداری شده را تا 3 سال نگهداری کنید و نفروشید.اگر سرمایه‌ای که در اختیار دارید کمتر از 400 هزار دلار است، جای نگرانی نیست! در صورتی که ارزش ملکی که مدنظرتان است کمتر از قیمت ذکر شده و حداقل 75 هزار دلار باشد باز هم میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید، منتها این اقامت مانند اقامت توریستی سالانه و دو ساله بوده و بایستی هرسال آنرا تمدید نمایید با این تفاوت که دولت تضمین میدهد هر سال اقامت شما تمدید شود و جای نگرانی برای تمدید اقامتتان وجود ندارد.با اجاره یا خرید ملک در ترکیه، شما اجازه کار یا تحصیل ندارید. اگر در این مدت پیشنهاد خوبی از کارفرمای ترک دریافت کنید، می‌توانید با اخذ مجوز کار به کسب درآمد نیز بپردازید. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم برای مهاجرت به ترکیه قبل از اقدام به هر کاری، زبان ترکی استانبولی و مهارت‌های لازم را فرا بگیرید. در بخش بعد، روش مهاجرت به ترکیه از طریق کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار امکان‌پذیر است؟

شاید بتوان گفت که بهترین راه مهاجرت به ترکیه از طریق کار است. همانطور که می‌دانید بدون تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی امکان یافتن کار در ترکیه وجود ندارد؛ زیرا که تسلط به این زبان یکی از پیش‌نیازهای ضروری برای استخدام محسوب می‌شود. پس از قبولی در مرحله مصاحبه، باید به‌سراغ دریافت مجوز کار از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی بروید. اگر همه موارد به‌خوبی پیش برود، به شما اقامت یک ساله کاری که به اصطلاح چالیشما ایذین خوانده می‌شود تعلق می‌گیرد که برای برای تمدید آن لازم است رضایت کارفرما را جهت ادامه کار بدست آورید. اگر که قصد تحصیل در ترکیه را دارید و می‌خواهید از طریق کار، موفق به پرداخت هزینه‌های جانبی‌تان شوید، باید بدانید که دانشجویان در ترکیه تنها می‌توانند کار پاره‌وقت داشته باشند.

آنچه دیگران میخوانند : معروف ترین رستوران های استانبول و سازمان توریستی ترکیه یا همان گوچ ایدارسی

آیا مهاجرت تحصیلی به ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم می‌شود؟

امکان تحصیل در ترکیه در کلیه مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری وجود دارد. ناگفته نماند که تحصیل در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی امکان‌پذیر است. البته دانشجویانی که در دانشگاه‌های خصوصی قصد تحصیل دارند، می‌توانند تنها با داشتن مهارت زبان انگلیسی اقدام به پذیرش کنند. زیرا که لازمه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه، تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی است. قبل از اقدام به مهاجرت به ترکیه برای تحصیل، باید موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه شده و پس از آن آزمون Yos را با موفقیت پشت سر بگذارید.فراموش نکنید که تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم نمی‌شود. بنابراین، شما باید پس از به اتمام رسیدن تحصیلات خود به دنبال روش‌های دیگری چون اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار و یا سرمایه‌گذاری باشید.

سرمایه‌گذاری؛ یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه که به‌عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور شناخته می‌شود، از طریق ثبت شرکت امکان‌پذیر است. شهر استانبول که یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه بود، با بهره‌مندی از موقعیت تجاری مناسب، بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار مهاجران قرار داده است. فردی که در این کشور اقدام به ثبت شرکت می‌کند می‌تواند پس از 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم در ترکیه شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که شما در این مدت، موظف به استخدام 5 نیروی کار ترک بوده و باید بیمه و مالیات آن‌ها را نیز تقبل کنید.

برای مهاجرت به ترکیه از کجا شروع کنیم؟

قبل از اقدام به مهاجرت به ترکیه، بهتر است نظر متخصصان را در این‌باره به‌خوبی جویا شوید. زیرا که هریک از راه‌های ذکر شده از نکات حساسی برخوردار بوده که با دانستن آن‌ها می‌توانید مسیر هموارتری را پیش روی خود داشته باشید. همانطور که گفته شد ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه از طریق اقامت توریستی بوده که متاسفانه روشی موقت محسوب می‌شود. در هر صورت، مهاجرت به ترکیه می‌تواند پیشرفت شما را سبب شود؛ چه بخواهید در این کشور بمانید، و چه قصد مهاجرت به کشور اروپایی را داشته باشید.

ارسال دیدگاه