هر آنچه از معایب خرید ملک در ترکیه باید بدانید

دسامبر 21, 2022
0 دیدگاه
هر آنچه از معایب خرید ملک در ترکیه باید بدانید

معایب خرید ملک در ترکیه

افراد بسیاری هنگام خرید ملک در ترکیه صرفا به مزیت‌های آن فکر می‌کنند. این در حالی است که باید بدانید خرید ملک در ترکیه معایبی هم دارد که بهتر است از همین حالا به فکر مدیریت معایب خرید ملک در ترکیه هم باشید. با ما در این مقاله همراه شوید تا به بررسی معایب خرید خانه در این کشور جذاب و توریستی بپردازیم.

https://istmoon.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

پرداخت مالیات مهم‌ترین عیب خرید ملک در ترکیه

هنگام خرید ملک در ترکیه، باید بر قیمت خرید و هر درآمدی که از اجاره آن به دست می آورید، مالیات بپردازید. البته این مالیات در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. علاوه بر این، سیستم املاک ترکیه بسیار قانونی و سازمان یافته است، که یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. ضمنا اگر شما در ترکیه اقامت نداشته و اولین بارتان است که در ترکیه ملک خریداری می‌کنید از پرداخت مالیات معاف هستید.

آنچه دیگران میخوانند : انواع اقامت ترکیه و ارزان ترین روش اخذ اقامت ترکیه

وجود تقلب و کلاهبرداری دومین مشکل خرید خانه در ترکیه

در سال‌های اخیر، تقلب در ترکیه در خرید ملک افزایش یافته است. این امر باعث شده است تا افرادی که با فرآیند خرید آشنایی ندارند و اطلاعات موثقی ندارند، به راحتی مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار گیرند.

https://www.sozcu.com.tr/2021/emlak/turkiyede-300-bin-kisi-konut-alirken-dolandirildi-6254165/

بنابراین افرادی که اطلاعات زیادی در مورد خرید ملک ندارند و یا هیچ مؤسسه خوب و قابل اعتمادی را نمی‌شناسند می‌توانند به سرعت هر چیزی را که دارند از دست بدهند.به همین علت است که دریافت مشاوره از یک مجموعه معتبر و خوش سابقه مانند ایستمون که وکلای طراز اول و روابط گسترده بسیاری را در اخیار دارد اکیدا توصیه می‌شود.

امکان فسخ قرارداد خرید ملک در ترکیه

اگر یکی از موارد زیر در هنگام خرید ملک در ترکیه رخ دهد، باعث فسخ قرارداد می‌شود:

اگر ملکی که در ترکیه خریداری می کنید خلاف قانون باشد، توسط دولت تایید نمی شود و مدت زمان شروع ساخت پروژه حداقل دو سال از زمان خرید زمین است. اگر ساخت پروژه کمتر از دو سال پس از خرید زمین شروع شود، پروژه طبق قوانین ترکیه متوقف خواهد شد. در این مورد نیز جهت رفع هرگونه نگرانی دریافت مشاوره و خرید از یک مجموعه معتبر و باسابقه مناسب توصیه می‌شود چرا که مشاوران حرفه‌ای شناخت مناسب و کاملی از هر پروژه و شرایط آنها دارند و به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.

عدم آگاهی از مراحل و تهیه مدارک

شاید بزرگترین مشکل سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، نداشتن تجربه و آگاهی کافی از مراحل جستجوی ملک و سپس مراحل تکمیل خرید و ثبت نام باشد. اگر میزان سطح اطلاعات شما هم از خرید خانه در ترکیه کم است سعی کنید قبل از خرید خانه با مراحل قانونی بازار املاک و مستغلات ترکیه و خدمات رسمی خرید و فروش خانه در این کشور بیشتر آشنا شوید.

معایب خرید ملک در ترکیه

مراحل اصلی در کسب ملک در ترکیه به شرح زیر است:

  • پس از انتخاب ملک مناسب، شماره مالیاتی باید از سازمان مالیاتی (vergi dairesi) استخراج شود. اهمیت شماره مالیات از آنجا ناشی می شود که در هنگام انجام هرگونه معامله حقوقی یا مالی، بیشتر شبیه هویت رسمی خریدار قبل از خدمات دولتی است.
  • پاسپورت شخصی که مایل به خرید ملک است باید به ترکی ترجمه شود و ترجمه آن توسط دفتر اسناد رسمی تایید شود.
  • اگر ملک مورد خرید هنوز در حال ساخت باشد، باید بین خریدار و شرکت ساختمانی قرارداد بسته شود. این قرارداد شامل مهمترین جزئیات مربوط به ساخت‌وساز به ترتیب زیر است:

اطلاعات فروشنده و خریدار 2. تاریخ تحویل. 3. مصالح مورد استفاده برای ساخت و ساز. 4. مالیات و عوارض در صورت تاخیر. هم فروشنده و هم خریدار باید هر صفحه از قرارداد را امضا کنند و به این ترتیب کپی‌هایی از نقشه‌های مطابق با طرح‌های ساخت‌وساز مورد خرید را ضمیمه کنند و سپس به دفتر اسناد رسمی که قرارداد در آنجا تأیید شده است، برگردند تا حقوق خریدار پس از پایان فروش. سپس مرحله انتقال می‌آید که مستلزم مالیات 4% از ارزش دارایی ثبت شده در دارایی است، با توجه به عرف ترکیه مبنی بر مالیات نقل و انتقال یا به اصطلاح “مالیات آجری”، زیرا فروشنده مستلزم پرداخت 50٪ از مبلغ است. مالیات و خریدار 50 درصد آن را پرداخت می‌کند.

معایب خرید ملک در ترکیه

آیا یادگیری زبان ترکی هم جزو  معایب خرید ملک در ترکیه است؟!

مشکلات احتمالی دیگر هنگام برقراری ارتباط با مسئولان فروش به یک زبان دیگر است، مردم ترکیه به زبان ترکی استانبول صحبت می‌کنند و اکثرا هم تسلط کمی به زبان انگلیسی دارند بنابراین برای مهاجرت و زندگی در ترکیه یکی از الزامات یادگیری زبان ترکی است که البته توفیق اجباریست چون زبان ترکی یکی از زیباترین و شیرین‌ترین زبان‌های موجود در دنیاست.
با این حال برای خرید ملک جای نگرانی وجود ندارد چون کارشناسان یک مجموعه حرفه‌ای مانند ایستمون تسلط کاملی به زبان‌های ترکی و انگلیسی دارند و در تمام مراحل کنار شما هستند.

آیا وضعیت اقتصادی ترکیه جزو معایب خرید ملک ترکیه است؟

ترکیه کشوری نسبتاً ثروتمند است و از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه بالایی قرار دارد. گفتنی است، در حالی که این کشور یک کشور در حال توسعه محسوب می‌شود اما اقتصاد ترکیه نیز در فراز و فرودهای بسیاری به‌سر می‌برد . متأسفانه ممکن است در دوسال گذشته ارزش جهانی لیرکاهش یافته باشد، ولی این را قرار دهید در کنار رشد بالای تولید ناخالص ملی و سودآوری بالای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های استراتژیکی چون املاک که بسیار بالاتر از نرخ تورم و کاهش ارزش لیر بوده و همین سبب شده سرمایه‌گذاری در ترکیه همچنان جذاب‌تر از تمام کشورهای منطقه باشد. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید ملک در یک کشور، فقط در یک ساختار فیزیکی یا قطعه زمین سرمایه گذاری نمی‌کنید. شما همچنین روی آینده یک کشور نیز حساب باز خواهید کرد.

ارسال دیدگاه