با 5 تا از خفن‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول آشنا شوید

مارس 16, 2023
0 دیدگاه

بهترین باشگاه های بدنسازی استانبول

بیایید بپذیریم که وقتی اسم «استانبول» می‌آید، عموم مردم به دریا، ساحل، هتل ، مراکز خرید ، پارک آبی، مراکز تفریحی و بناهای تاریخی فکر می‌کنند؛ اما در این بین آن‌دسته از افرادی که به فکر سلامتی و تناسب اندامشان هستند –خصوصا جوان‌ها- این دغدغه را دارند که بهترین باشگاه های بدنسازی استانبول کدام‌ها هستند؟ یافتن یک باشگاه باکیفیت و درجه‌یک، برخلاف اعتقاد عموم، به تحقیق و بررسی نیاز دارد؛ چرا که شما بخش قابل توجهی از زمان خود را در آن محیط و در کنار افرادی که تاکنون ندیده‌اید می‌گذرانید. به‌طور کلی یک باشگاه روی سلامت جسمی و روانی شما تاثیرگذار است. چنان‌چه باشگاهی که انتخاب می‌کنید نتواند به این دو فاکتور مهم توجه کافی داشته باشد، احتمال این‌که از نظر جسمی یا حتی روحی آسیب ببینید، بالاست. پیرامون این موضوع و بررسی 5 تا از بهترین باشگاه های بدنسازی استانبول در ادامه صحبت کرده‌ایم.

 

یک باشگاه بدنسازی چه تاثیری بر اعضای خود دارد؟

همان‌طور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، یک باشگاه بدنسازی بی‌شک روی جسم و روان شما تاثیر خواهد گذاشت. مورد اول بدیهی‌تر و مورد دوم ناشناخته‌تر است. پیش از آن‌که بخواهیم به برترین باشگاه های بدنسازی استانبول اشاره کنیم، به تاثیراتی که یک باشگاه روی اعضای خودش می‌گذارد می‌پردازیم تا ببینید چرا نیاز است به‌دنبال یک باشگاه باکیفیت باشید.

·       تاثیر جسمی باشگاه روی افراد

جنبه جسمی آن که مشخص است؛ وجود دستگاه‌های پیشرفته، استاندارد و سالم در کنار یک مربی کاربلد، ضامن سلامت جسمی و تناسب اندام شماست. در بین تمامی این‌ها، سلامت دستگاه‌ها و استانداردبودنشان از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا ناکارآمدی یک دستگاه، سلامت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است آسیبی جبران‌ناپذیر بر جای بگذارد.

·       تاثیر روانی باشگاه روی افراد

از آن‌جایی که یک فرد زمان‌ قابل توجهی را در محیط باشگاه سپری می‌کند، قطعا با افرادی آشنا می‌شود که احتمالا به‌مرور زمان روابطی دوستانه بینشان شکل می‌گیرد؛ اما موضوع مهم آن است که محیط باشگاه مثل محیط‌های آموزشی نیست که بدانیم طرف مقابلمان در چه سطحی از سواد، فرهنگ، ادب و شخصیت قرار دارد.

شما با اقشار و سنین مختلف در ارتباط هستید که هرکدام این‌ها می‌تواند در درازمدت تاثیری مهم روی روان و تیپ شخصیتی‌‌تان بگذارد. حتی برخی‌ها به این دلیل که نمی‌توانند با اعضای یک باشگاه ارتباطی دوستانه برقرار کنند (به دلایل مختلف)، سرخورده می‌شوند و ورزش را کنار می‌گذارند.

از آن‌جایی که برخی‌ها ظرفیت داشتن اندامی تنومند  و چشم‌نواز را ندارند، ممکن است برخوردهایی قلدرمآبانه با شما داشته باشند و شما را به‌خاطر تازه‌کاربودن یا وضعیت جسمانی‌تان تحقیر کنند. همچنین فروش داروهای استروئیدی غیرمجاز و مکمل‌های تقلبی در برخی باشگاه‌های سطح پایین رواج دارد که این می‌تواند جنبه سلامت‌محوربودن یک باشگاه ورزشی را زیر سوال ببرد.

در این بخش، به مهم‌ترین دلایلی پرداختیم که چرا شما باید به‌دنبال باکیفیت‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول باشید. اکنون که با این دلایل آشنا شدید و خود را قانع کردید که یک باشگاه ورزشی باید از «کیفیت مطلوب» برخوردار باشد، بیایید با این باشگاه‌ها آشنا شوید.

 

1.   Rose Spa & Fitness؛ یکی از مجهزترین باشگاه های بدنسازی استانبول

با باشگاهی شروع می‌کنیم که به‌اصطلاح خودمان، همه‌چیزتمام است! بیشتر کسانی که بدنسازی کار می‌کنند، بعد از تمرین، به استخر و سالن ماساژ نیاز دارند تا بتوانند به آرامشی نسبی از نظر روحی و جسمی برسند.

چنان‌چه شما هم در این دسته قرار دارید، با این باشگاه می‌توانید به خواسته خود برسید؛ زیرا در این محیط ورزشی، علاوه‌بر دستگاه‌های بدنسازی باکیفیت، اتاق اسپینینگ، استخر و سالن اختصاصی برای ماساژ یافت می‌شود. در این باشگاه می‌توانید از حمام ترکی، سونا خشک و سونا بخار بهره ببرید تا با روانی آرام و روحیه‌ای شاداب، به محیط خانه برگردید.

برای آن‌دسته از افرادی هم که به ورزش‌های رزمی علاقه دارند خبر خوبی داریم. بخشی از محیط این باشگاه به ورزش کیک‌بوکسینگ اختصاص یافته است تا طرفداران ورزش‌های رزمی هم بتوانند از مزایای این باشگاه بهره‌مند شوند.

 

2.   The Gym Club

در این باشگاه آن‌قدر انرژی و هیجان در جریان است که به ضرب‌المثل معروف «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» ایمان قلبی خواهید آورد؛ زیرا فضای شورانگیزش شما را به تمرین سخت وادار می‌کند. باشگاه بدنسازی جیم‌کلاب از تمام تجهیزات جدید بهره می‌برد و استخر، سالن کاردیو، سالن یوگا و رقص و سالن بدنسازی در اختیار اعضایش قرار می‌دهد.

این باشگاه علی‌رغم این‌که از مرکز شهر دور است، یکی از معروف‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول است و خیلی‌ها حاضرند مسافتی طولانی را برای آن بپیمایند. جیم‌کلاب در بخش اروپایی و در منطقه اسنیورت، درست در کنار ایستگاه «متروبوس» قرار دارد. لازم‌به‌ذکر است که هزینه خدمات ارائه‌شده در این باشگاه مناسب و منطقی‌ست.

 

3.   Macfit Clubs

Macfit باشگاه های بدنسازی استانبول

باشگاه ورزشی مک‌فیت را می‌توانیم یکی از درخشان‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول به‌حساب آوریم. این باشگاه دارای شعبه‌های زیادی در استانبول است؛ تقریبا مک‌فیت در تمام شاپینگ‌مال‌های شهر استانبول شعبه دارد.

ویژگی خاص باشگاه‌های مک‌فیت، تجهیزات بهداشتی و استانداردشان است. علاوه‌بر این، برخی از شعبه‌های آن امکانات بیشتری مانند استخر، آبگرم و سالن سونا در اختیار اعضایشان قرار می‌دهند. در هر صورت چه این امکانات را داشته و چه  نداشته باشد، خیلی‌ها به‌خاطر فضایی که دارد، در این باشگاه ثبت نام می‌کنند.

اگر همیشه به دنبال یک مشوق و یار تمرینی می‌گشتید تا بتوانید باانگیزه‌تر و روتین‌تر ورزش کنید، در Macfit همه اعضای آن می‌توانند مشوق و حریف تمرینی شما باشند؛ زیرا عموم ورزشکاران در مک‌فیت سخت تمرین می‌کنند و آن را جدی می‌گیرند. در این باشگاه کلاس‌های تمرینی گروهی خیلی خوب و پر انرژی برگزار می‌شود که می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافه در آن‌ها شرکت و از تمرین و ورزش استاندارد کنار دیگران و زیر نظر مربیان آموزش‌دیده لذت ببرید، در ضمن یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این باشگاه، قیمت مناسبش است.

 

4.   Plus Fitness Club؛ یکی از شلوغ‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول

plus fitness باشگاه ایستانبول

علی‌رغم این‌که باشگاه پلاس چندان معروف نیست؛ اما یکی از شلوغ‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول به‌شمار می‌رود. انواع تجهیزات و امکانات برای بدنسازی، کاردیو و یوگا در این باشگاه دیده می‌شود. اگر به‌دنبال باشگاهی هستید که در آن استخر هم وجود داشته باشد، این باشگاه نمی‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد؛ زیرا فاقد استخر است.

باشگاه پلاس جوی صمیمی و تجهیزاتی استاندارد دارد، اما ممکن است کمی در آن راحت نباشید؛ زیرا باشگاه ورزشی پلاس یکی از باشگاه‌های شلوغ استانبول است. این باشگاه در منطقه شیشلی در سمت اروپایی شهر استانبول واقع شده و همچنین از جمله باشگاه‌هایی‌ست که خدماتی با قیمت اقتصادی ارائه می‌دهد؛ به همین منظور اگر با ورزش در یک محیط شلوغ مشکلی ندارید، باشگاه پلاس می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

 

5.   Erenkoy World Gym

Erenkoy World Gym

باشگاه بدنسازی Erenkoy یکی از منحصربه‌فردترین باشگاه های بدنسازی استانبول است. این باشگاه ساختمان اختصاصی خود را دارد که در آن سالن‌های تمرینی متعددی را می‌بینید که هر کدام دستگاه‌های مخصوص به خود را دارند.

به عنوان مثال، سالن بدنسازی آن، بزرگ‌ترین سالن بوده که با انواع دستگاه‌های پیشرفته و بهداشتی تجهیز شده است؛ در حالی که سالن کاردیو در جای دیگری‌ست. از بهترین ویژگی‌های این باشگاه برای علاقه‌مندان به ورزش‌های رزمی این است که کلاس‌های کیک‌بوکسینگ و سایر ورزش‌های رزمی در سالن کیک‌بوکسینگ این باشگاه برگزار می‌شود.

این باشگاه در سمت آسیایی شهر استانبول در منطقه کادیکوی قرار دارد. قیمت این باشگاه، از سالنی به سالن دیگر متفاوت است؛ اما به‌طور کلی آن‌قدر گران نیست که امکان ثبت نام برایتان مهیا نباشد. فضای دوستانه باشگاه بدنسازی Erenkoy شرایط را برای ورزش منظم شما فراهم می‌کند.

 

در استانبول همیشه به فکر تناسب اندام باشید!

چه به‌عنوان سفر و چه برای سکونت به شهر استانبول آمده‌اید، لازم است بدانید که در تمام مناطق و محله‌های این شهر، باشگاه‌های ورزشی زیادی وجود دارد. برخی از آن‌ها ارزان و کوچک هستند و برخی دیگر بزرگ و با خدمات بیشتر؛ بنابراین نگران نباشید، همیشه می‌توانید در یکی از مطلوب‌ترین باشگاه های بدنسازی استانبول ثبت نام کنید.

همچنین اگر یک ورزشکار حرفه‌ای هستید و به‌دنبال خانه‌ یا ملکی می‌گردید که به باشگاه‌های ورزشی نزدیک باشد یا خود آن خانه و مجموعه مسکونی دارای باشگاه و تجهیزات و امکانات ورزشی و رفاهی عالی باشد، کارشناسان ایستمون می‌توانند شما را یاری دهند.

 

 

ارسال دیدگاه