سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه از این نظر اهمیت دارد که این کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست و با بسیاری از استانداردها و مقررات اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

این استانداردها همراه با اصلاح قانون گذاری و مشوق های سرمایه گذاری است و این کشور از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند.

برای سرمایه گذاری در ترکیه می توانید خرید ملک به ارزش 400,000 دلار، ثبت شرکت به ارزش 500,000 دلار و سپرده گذاری با مبلغ 500,000 دلار داشته باشید.

در صورت سرمایه گذاری با شرایط اعلام شده، اقامت ترکیه 3 تا 6 ماه پس از سرمایه گذاری به شما داده می شود.

موقعیت جغرافیایی مناسب ترکیه و ارتباط با کشورهای اروپایی شرایط مناسبی برای تجارت ایجاد می کند. همچنین سرمایه گذاران در این کشور با هزینه کمتری مالیات‌ می دهند.

دولت ترکیه امنیت و آزادی لازم را به سرمایه‌ گذاران می‌ دهد و همین موضوع جذابیت سرمایه گذاری در این کشور را دوچندان می ‌کند.

همه روش هایی که برای سرمایه گذاری وجود دارد منجر به اخذ اقامت دائم، تابعیت یا شهروندی ترکیه نخواهد شد.

تنها در برخی روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک می توان به پاسپورت ترکیه دست یافت.

انواع سرمایه گذاری در ترکیه

انواع سرمایه گذاری در ترکیه

انواع سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به مزایایی که دارد، مثلا موقعیت جغرافیایی خوب و پل ارتباطی دو قاره اروپا و آسیا انجام می شود.

سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه در زمان کوتاه بین 3 تا 6 ماه انجام می شود و همان طور که می دانید پاسپورت کشور ترکیه جزو 40 پاسپورت برتر جهان شناخته شده است.

با دریافت پاسپورت ترکیه همه اعضای خانواده از تحصیل و درمان رایگان بهره مند می شوند.

سرمایه گذاری در ترکیه با دلار یا لیر انجام می شود.

سرمایه گذاری با خرید ملک

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

با خرید ملک در ترکیه می ‌توانید یکی از انواع سرمایه گذاری در ترکیه را انجام داده و به ارزش افزوده دسترسی پیدا کنید.

از سود سرمایه‌ گذاری ملک امکان خرید ملک دیگر فراهم شده می توانید در سرمایه گذاری یا خرید سهام دیگری مشارکت کنید.

برای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه مشاوران و کارشناسان مجرب و حرفه ای ایستمون به شما کمک می کنند.

سرمایه گذاری از راه خرید ملک یعنی خرید ملکی دست کم به ارزش 400 هزار دلار در ترکیه که البته به مدت 3 سال حق فروش آن را ندارید.

سرمایه گذاری با سپرده گذاری بانکی در ترکیه

سپرده گذاری بانکی یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری در ترکیه است. شما می توانید با افتتاح حساب به مبلغ حداقل 500 هزار دلار در یکی از بانک های ترکیه درخواست تابعیت این کشور را نیز بدهید.

سرمایه گذاری با خرید سهام در ترکیه

خرید سهام نیز یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه و به دنبال آن اخذ اقامت است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این بخش 500 هزار دلار است.

سرمایه گذاری در این بخش باید به تایید وزارت صنایع و فناوری ترکیه برسد.

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی در ترکیه

با خرید اوراق قرضه دولتی ترکیه و نگه داشتن آن حداقل به مدت 3 سال می توان سرمایه گذاری کرد و اقامت و شهروندی ترکیه را گرفت.

سرمایه گذاری در این بخش باید به تایید وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه برسد.

سرمایه گذاری از راه کارآفرینی در ترکیه

در بین انواع سرمایه گذاری در ترکیه  یکی از راه های پر ریسک کارآفرینی است، چون قوانین خاصی در این زمینه  وجود دارد.

 طبق قانون سال 2019 کارفرما باید برای راه اندازی کسب و کار 5 نفر از شهروندان ترکیه را استخدام کند.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در ترکیه مزایای فوق العاده ای دارد. با ثبت شرکت مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول ناشی از تحریم های خارجی را نخواهید داشت.

ثبت شرکت در ترکیه به دو شکل است؛ یک دسته از شرکت ها تابع قانون تجارت کشور ترکیه نبوده و شخصیت حقوقی دارند.

دسته دوم شرکت هایی هستند که از قوانین تجارت این کشور تبعیت می کنند.

بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه

بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه

بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری این کشور است. اگر بتوانید یک واحد صنعتی و تولیدی در مناطق آزاد تجاری ترکیه ثبت کنید، دولت ترکیه مزایا و تسهیلاتی برای شما فراهم می سازد.

مزایای این نوع سرمایه گذاری این است که می توانید به قیمتی مناسب زمین خریداری کرده و از تسهیلات  که دولت ترکیه برای ساخت سوله و واحد خودتان می دهد، بهره مند شوید.

معافیت های مالیاتی و بیمه مناسب سایر مزایای این نوع سرمایه گذاری هستند، همچنین برای استخدام کارگر و کارمند دولت ترکیه به شما کمک می کند.

با ثبت شرکت به این شکل، در صورتی از مزایای آن برخوردار خواهید شد که واحد صنعتی شما کالایی تولید کند که به صادرات و ارزآوری کشور ترکیه کمک کند.

با ثبت شرکت بازرگانی در مناطق اروپایی ترکیه حق فعالیت های قانونی در کشور ترکیه به شما داده می شود. در صورت پرداخت به موقع مالیات و استخدام دو نفر کارمند از مزایای اخذ اقامت در ترکیه بهره مند می شوید.

ثبت شرکت سهامی در ترکیه

ثبت شرکت سهامی در ترکیه

برای ثبت این نوع شرکت در ترکیه باید حداقل پنج شریک و سهامدار داشته باشید اما در شرکت های سهامی محدودیتی از نظر بیشترین تعداد شریک وجود ندارد.

شرکت هایی با مسئولیت محدود در ترکیه

برای ثبت این شرکت حداقل سرمایه پنج هزار لیر ترکیه است. حداقل 2 و حداکثر 50 شریک می توانید داشته باشید. براساس قانون جدید ثبت شرکت در ترکیه با یک سهامدار نیز این امکان فراهم می شود.

شرکت های تعاونی Cooperative Companies

شرکت های جمعی Collective Companies

حداقل سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است و دلیل آن تلاش این کشور برای جذب سرمایه های خارجی است.

برای دریافت تابعیت و حداقل سرمایه گذاری در ترکیه باید با حداقل 400.000 دلار املاک و مستغلات خریداری کنید.

در حال حاضر می توان با خرید یا ساخت و ساز در به ارزش حداقل 400.000 دلار شهروندی ترکیه را دریافت کرد.

موضوع سرمایه گذاری در ترکیه و خرید ملک در این کشور و اخذ اقامت مواردی سوال برانگیز است و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد، با مشاوران و کارشناسان ایستمون تماس بگیرید.

خرید ملک بهترین راهکار با حداقل سرمایه گذاری در ترکیه است. شما با خرید خانه به مبلغ 400.000 دلار می توانید اقامت ترکیه را برای خود، همسر و فرزندادن زیر 18 سال دریافت کنید.

قوانین سرمایه ‌گذاری در ترکیه با استانداردهای بین ‌المللی هماهنگی دارد. این قانون به شهروندان 183 کشور اجازه سرمایه ‌گذاری در ترکیه را می‌ دهد.

مالیات کم از تسهیلات و طرح تشویقی برای سرمایه گذاران خارجی است.

با خرید خانه و اجاره آن می توانید به سوددهی مناسب و کم ریسک دست پیدا کنید. اگر ملک خود را اجاره داده ‌اید، باید مالیات پرداخت کنید.

مالیات بر درآمد حاصل از املاک، به شکل سالانه با 2 قسط پرداخت می‌ شود. این مالیات در کشور ترکیه برای خانه‌ ها و آپارتمان ‌ها در استانبول برابر با 0.1% است

فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه

فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه

با در نظر گرفتن نرخ کنونی لیر ترکیه در مقابل ارزهای دیگر، خرید ملک در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه بی نظیر و منحصر به فرد است و این کشور پتانسیل پیشرفت دارد، بنابراین فرصت های سرمایه گذاری بلند مدت و سود آوری در ترکیه  وجود دارد.

شما می توانید با استفاده از طرح های پیش خرید در مکان های ساحلی و مناطق شهری خانه های نوساز بخرید و از این فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه بهره ببرید.

در سال های گذشته خرید ملک در ترکیه، فرآیندی پیچیده و سخت داشت که افراد باید زمان زیادی را صرف سند زدن و امور اداری می کردند.

در حال حاضر این روند برای افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند بسیار آسان شده است.

سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری می ‌توانند به حق شهروندی ترکیه برسند و ترکیه هم به سرمایه گذاران خارجی فرصت های سرمایه ‌گذاری در ترکیه را می ‌دهد.

یکی از عوامل تاثیرگذار برای سرمایه گذاری در ترکیه میزان سرانه تولید داخلی و امکان سود آوری در این کشور است، نرخ تولید ناخالص داخلی نرخ متوسطی در این کشور دارد.

خرید ملک به شکل قسطی

خرید ملک به شکل قسطی در ترکیه

یکی از روش های تشویقی و فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه پیش خرید خانه نوساز با استفاده از شرایط پرداخت اقساطی بین 6 تا 60 ماه  است.

شما می توانید طی پنج سال مبلغ ملک را بپردازید و حتی قبل از انتقال و ثبت سند مالکیت در خانه مورد نظر ساکن شوید ولی بهتر است ملک را نقدی خریداری کنید.

جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی ملک در ترکیه با کارشناسان ماه استانبول تماس بگیرید.

سیستم حمل و نقل

کشور ترکیه دارای سیستم حمل و نقل گسترده ای است که به راحتی به کشورهای محتلف دنیا دسترسی دارد. خطوط هوایی برنامه های پروازی مکرری را در تمام طول سال دارند.

خدمات کشتی به طور منظم به تمام جزایر وجود دارد و ترکیه در نوسازی و ارتقای بزرگراه ها نیز سرمایه گذاری کرده تا رانندگی سریع تر از همیشه انجام شود.

افزایش ساخت و ساز و وجود تفریح گاه های متنوع در ترکیه فرصت های سرمایه گذاری را بیشتر کرده است.

با افزایش آپارتمان ها و خانه های جدید در بخش املاک و مستغلات بسیاری از افراد برای ساخت و ساز به این کشور آمده اند و تجارت سودآوری در کوتاه مدت داشته اند.

همه این موارد بدون داشتن اطلاعات دقیق و آگاهی از قوانین امکان پذیر نیست، با مشاوران و کارشناسان ایستمون تماس بگیرید تا در تمام مراحل به شما کمک کنند. شما تا انتهای مسیر تنها نیستید.