7 تا از بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه

فوریه 19, 2023
0 دیدگاه
7 تا از بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه

پردرآمدترین کارها در ترکیه را بشناسید

این روزها اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آنقدر در زندگی ما رخنه کرده‌اند که حتی کسب‌وکارها نیز به آن وابسته‌اند و چه بسیار افرادی را میشناسیم که از راه دور و به صورت اینترنتی به انجام کارهایشان میپردازند. این مسئله از زمان ظهور ویروس کرونا و قرنطینه‌های طولانی مدت، بیش از پیش به چشم آمده است. از طرفی وقتی صحبت از مهاجرت به میان می‌آید، بسیاری می‌گویند: «چطور در کشور جدید کار پیدا کنیم؟». خب خبر خوشحال‌کننده اینجاست که اینترنت این مشکل را برطرف کرده است. درواقع پیدا کردن کار در ترکیه دیگر آنقدرها که فکرش را می‌کنید برای ایرانیان سخت نیست!

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه صحبت کنیم. درواقع میخواهیم ببینیم کدام نوع از مشاغل اینترنتی در ترکیه توانسته به جایگاه مناسبی در فرهنگ و مارکت این کشور برسند و فرصتی عالی را برای کسب درآمد در اختیار متقاضیان زندگی در ترکیه قرار دهند. پس با ما همراه باشید.

بهترین شغل برای ایرانیان در ترکیه

بهترین شغل برای ایرانیان در ترکیه

ببینید کار بسیار سختی‌ست اگر بخواهیم صرفا از یک شغل به عنوان بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان صحبت کنیم. زیرا پیدا کردن کار در ترکیه به عوامل مختلفی نظیر تجارب حرفه‌ای افراد؛ تحصیلات، سن، شرایط زندگی، میزان تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی و غیره بستگی دارد.

از همین‎رو بهتر است که به عنوان متقاضی مهاجرت و کار در ترکیه، در ابتدا جستجوی کاملی درخصوص پردرآمدترین مشاغل در این کشور انجام دهید و آنها را براساس توانایی‌هایتان دسته بندی کنید. مسلما ایجاد چنین فیلترهایی در نهایت شما را به شغل مورد نظرتان میرساند.

با این حال مشاغلی نظیر، تکنسین برق، معماری و مهندسان عمران از جمله پردرآمدترین افراد در صنعت ترکیه به حساب می‌آیند. اما حال که اینترنت به جایگاه بالایی رسیده و بسیاری در این صنعت فعالیت می‌کنند، لازم است که با بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه هم آشنا شوید. چه بسا که این مسئله، مسیر متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه

بهترین مشاغل اینترنتی در ترکیه

برای اینکه بتوانید از داخل خانه هم به انجام کاری مشغول باشید و کسب درآمد کنید، باید بهترین مشاغل اینترنتی را بشناسید.

1.به صورت آنلاین، آموزش دهید

آموزش آنلاین و برگزاری دوره‌های مختلف، یکی از مواردی‌ست که میتوان به عنوان کار در ترکیه پیش بگیرید و از آن کسب درآمد کنید. حتما دید‌ه‌اید که این روزها متخصصان، دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین مختلفی را برگزار می‌کنند. درواقع با این کار، با یک تیر، دو نشان می‌زنند.

 پس اگر مهارت و استعداد خاصی دارید، با آموزش آن به سایرین، هم برای خود کسب درآمد کنید و هم دیگران را به یک مهارت برسانید. سایت‌های بسیار زیادی در این راستا وجود دارد که میتواند به شما کمک کند.

البته توصیه داریم که حتما یک برنامه‌ریزی درست و اصولی را برای آموزش آنلاین درنظر بگیرید.

مثلا مشخص کنید که می‌خواهید چه چیزی را تدریس کنید.

مهم‌ترین نکته این است که رسانه‌ای مناسب را برای تبلیغ کسب و کارتان مشخص کرده و مطابق با مخاطبان آن، محتوایی جذاب تهیه کنید. مسلما محتوایی که برای فیسبوک تهیه می‌شود با محتوای تلگرام یا تیک تاک متفاوت است.

پس از جذب مخاطب، می‌توانید برای دوره‌های آنلاین خود مبلغی را مشخص نمائید. البته با آپلود دوره‌هایتان در پلتفرم‌های مختلف، مشتریان بیشتری به آن دسترسی خواهند داشت و درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ترجمه آنلاین

2.ترجمه آنلاین

فراموش نکنید کار در ترکیه، خصوصا اگر زبان انگلیسی بدانید بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید می‌تواند برای شما درآمدزا باشد. در حال حاضر در اکثر سایت‌های کاریابی یا حتی سایت‌های فریلنسینگ، افرادی هستند که به ترجمه متون خود احتیاج دارند. شما با ترجمه آنلاین و ارائه خدمات ترجمه بین زبان‌های ترکی، انگلیسی و فارسی، هم نیاز خود و هم کارفرما را برطرف خواهید کرد.

بطور معمول مترجمان به صورت کلمه‌ای کار می‌کنند و در حال حاضر نرخ چیزی بین 300 الی 500 لیر متغیر است. درواقع افراد با توجه به میزان تخصص و مهارت‌شان در ترجمه، این میزان نرخ را مشخص می‌کنند.

طراح گرافیک

3.طراح گرافیک

اگر فردی خلاق هستید، این شغل برای شماست. درواقع با توجه به گسترده شدن حضور اینترنت در زندگی‌ها و حتی مشاغل، کسب و کارها به خوبی می‌دانند که تنها با کمک گرفتن از یک گرافیست می‌توانند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. از طرفی تمامی کسب و کارها به یک گرافیست نیاز دارند و نکته اینجاست؛ نیازی به حضور در شرکت هم نیست! گرافیست‌ها میتوانند از طراحی لوگو گرفته تا تصاویر بصری در صفحات وب، از طراحی شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بروشور را انجام دهند.

پس اگر در این زمینه مهارت و تخصصی دارید، بدانید که حتی برای شما هم کار در ترکیه پیدا می‌شود. پس از مهاجرت نترسید. حداقل درآمد یک گرافیست حرفه‌ای در ترکیه 12 هزار لیر است!

انتشار پادکست

4.انتشار پادکست

این روزها گوش دادن به پادکست طرفداران بسیار زیادی دارد. هر روزه افراد زیادی را میبینید که هدفونی به گوش دارند و در حال گوش دادن به پادکست هستند. پس اگر ایده پادکست خوبی در ذهنتان دارید و موضوع جالبی به ذهنتان خطور کرده، میتوانید از پلتفرم‌های مختلف استفاده کرده و پادکست خود را به انتشار برسانید. اما چطور میتوان با انتشار پادکست به درآمد رسید؟

ببینید بطور معمول، اگر بتوانید طرفداران پادکست خود را بالا ببرید، اسپانسرهای مختلفی به سراغتان می‌آیند. حتی تبلیغات بومی مختلف هم میتواند با محتوای شما ادغام شود. تمامی اینها راه‌هایی‌ هستند که میتواند شما را از طریق انتشار پادکست به درآمد برساند.

نویسندگی و تولید محتوا

5.نویسندگی و تولید محتوا

جزء علاقمندان به نوشتن هستید؟ از تحقیق کردن خوشتان می‌آید؟ باید بگوییم که این روش یکی دیگر از روش‌هایی‌ست که میتواند شما را از طریق اینترنت به درآمد برساند. درواقع محتوا بخش مهم کسب و کارهای اینترنتی‌ست. اگر به زبان ترکی مسلطید و دستور زبان آن را به خوبی می‌شناسید، می‌توانید به عنوان یک نویسنده آزاد و از طریق سایت‌های کاریابی، فعالیت کنید.

اینفلوئنسر شوید

6.اینفلوئنسر شوید

این روزها تب اینفلوئنسر و بلاگر شدن بسیار داغ است. درواقع اینستاگرام این فرصت را به افراد داده تا با اشتراک تصاویر و محتوای ارزشمند، مخاطبان را به سمت خود بکشانند و از این طریق کسب درآمد کنند. حال سوال اینجاست که یک اینفلوئنسر چطور میتواند به درآمد برسد؟

تبلیغات! بله «تبلیغات» اصلی‌ترین منبع درآمد اینفلوئنسرها در اینستاگرام است. منبع درآمدی که با افزایش تعداد فالوورها میتواند افزایش یابد. البته حواستان باشد که تعداد فالوورهای یک صفحه باید واقعی باشد، وگرنه کسی تمایلی به تبلیغ صفحه‌اش توسط آن اینفلوئنسر ندارد.

به خوبی میدانیم که رسیدن به تعداد بالایی از فالوورهای واقعی، اصلا کار آسانی نیست. این مهارت شماست که بتوانید با انتشار محتوایی ارزشمند، مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانید و اشتیاق آنها را برای همراهی خودتان حفظ کنید.

یوتیوبر شوید

7.یوتیوبر شوید

با توجه به اینکه یوتیوب در ترکیه فیلتر نیست، و از طرفی در اینجا به راحتی می‌توانید حساب‌های بانکی بین‌المللی افتتاح کنید بنابراین میتوان از یوتویوبری به عنوان یک شغل و کار در ترکیه نام برد و به درآمد رسید. البته که شرایط یوتیوبر شدن بسیار متفاوت است. زیرا مخاطبان متفاوتی دارد و باید از دید دیگه‌ای به مخاطبان و دنبال‌کنندگان آن نگاه کرد. از طرفی شرایط کسب درآمد در یوتیوب هم متفاوت است!

با این حال اگر تخصصی دارید، میتوانید با انتشار ویدئوهای مختلف و کارآمد در اینترنت، به درآمد برسید.

و در آخر

شغل‌های اینترنتی بسیار زیادی وجود دارد که پس از مهاجرت و زندگی در ترکیه میتوانید انتخاب کنید. درواقع آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، توانایی، مهارت، استعداد و از همه مهم‌تر میل شما برای انجام کار است. مسلما هر چقدر که به کار خود علاقمندتر باشید، مسلما در آن شغل موفق‌تر خواهید بود، چون از دل و جان برای آن زحمت می‌کشید.

در این مقاله تا حد امکان از چند مورد از مشاغل اینترنتی کارآمد در ترکیه برای شما صحبت کردیم. با توجه به این تفاسیر، فکر می‌کنید کدام یک از این شغل‌ها برای شما مناسب است؟ آیا از مهارتی خاص برخوردارید که بتوانید به صورت اینترنتی هم آن را ارائه دهید؟

ارسال دیدگاه