با ارزش ترین پاسپورت های دنیا در کنار پاسپورت ترکیه

فوریه 18, 2023
0 دیدگاه
با ارزش ترین پاسپورت های دنیا در کنار پاسپورت ترکیه

آیا پاسپورت ترکیه اعتبار مناسبی در دنیا دارد؟

تاکنون چندبار به خود گفته‌اید: «ای کاش میشد هر وقت که میخواستم به هر کشوری که دوست داشتم، سفر کنم!» سفر رفتن خصوصا به کشورهای اروپایی، طی سال‌های گذشته یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های ایرانیان بوده و بسیاری را حتی از این تصمیم منصرف کرده است. اجازه دهید دیگر از سفر به آمریکا و کشورهایی مثل کانادا صحبت نکنیم! شاید همین دلایل را باید از جمله مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به کشورهایی نظیر ترکیه دانست. دریافت پاسپورت ترکیه با توجه به دسترسی بسیار راحت‌تر این کشور، باعث شده تا ایرانیان زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب کرده و بسیاری از دغدغه‌هایشان را پوشش دهند.

ترکیه همچون راه میانبری برای ایرانیان به حساب می‌آید که فارغ از هر دردسری که مهاجرت به کشورهای اروپایی که مهم‎‌ترین آن، اخذ ویزاست، در کوتاهترین زمان ممکن به یک پاسپورت ارزشمند برسند و با زندگی در یک کشور پیشرفته، تمام خواسته‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند.

با توجه به این تفاسیر؛ در نظر گرفتیم این مقاله از ایستمون را به صحبت از با ارزش ترین پاسپورت های دنیا و مزایایی که اخذ شهروندی ترکیه برای افراد به دنبال دارد، اختصاص دهیم. پس با ما همراه باشید.

کدام کشورها با ارزش‌ترین پاسپورت‌ها را دارند؟

کدام کشورها با ارزش‌ترین پاسپورت‌ها را دارند؟

بدون هیچ شکی شهروند ارزشمندترین کشور دنیا بودن، نه تنها غرور ملی را برای هرکسی به دنبال دارد، بلکه آنها را به تمامی خواسته‌شان میرساند. درواقع در بسته مرزها به روی آنها باز شده و بدون نیاز به ویزا به هرجایی که می‌خواهند میروند.

قدرت و اعتبار پاسپورت‌ها در وهله اول براساس تعداد کشورهایی مشخص می‌شود که می‌توانند بدون نیاز به ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت، به سفر بروند. هرچقدر که تعداد این کشورها بیشتر باشد، مسلما اعتبار پاسپورت هم بیشتر است. از طرفی هر اندازه که پاسپورت شما قدرتمندتر باشد، به همان اندازه در سفرهای خارجی خود و کشورهای طراز اول از امتیازات بیشتری برخوردارید.

اما شهروندان کدام کشورها، ارزشمندترین پاسپورت‌ها را در اختیار دارند؟

رتبه اول ارزشمندترین پاسپورت به ژاپن تعلق دارد. دولتمردان ژاپن با سیاست‌های خارجی بینظیر خود و از طرفی دیگر ارزش‌آفرینی‌های بسیار برای کشور و شهروندانشان شرایطی را فراهم آورده تا آنان بتوانند بدون نیاز به ویزا به بیشتر از 193 کشور سفر کنند.

رتبه دوم بطور مشترک بین کشورهای کره جنوبی و سنگاپور تعلق گرفته که شهروندانشان می‌توانند بدون نیاز به ویزا به 192 کشور وارد شوند.

آلمان و اسپانیا هم با ورود به 190 کشور، آن هم بدون ویزا، بطور مشترک در رتبه سوم قرار دارند.

رتبه چهارم هم به کشورهایی نظیر فنلاند، لوکزامبورگ و ایتالیا تعلق گرفته که امکان سفر به 189 کشور را بدون ویزا به شهروندانشان می‌دهد.

اما در کشورهای حاشیه خلیج فارس چه می‌گذرد؟

بدون هیچ شکی، امارات باارزش‌ترین پاسپورت را با رتبه 15 جهانی در خاورمیانه داراست. ایران رتبه 101 را به خود اختصاص داده و کشور افغانستان، پس از تغییر و تحولات گسترده و ورود طالبان، در رتبه 111 قرار گرفته است.

پاسپورت ترکیه اعتبار و ارزش لازم را دارد؟

پاسپورت ترکیه اعتبار و ارزش لازم را دارد؟

حال که از ارزشمندترین پاسپورت‌های جهان صحبت کردیم. بیایید گذری هم به پاسپورت ترکیه داشته باشیم. اینکه اخذ شهروندی ترکیه چه مزایایی را به دنبال دارد و اصلا ترکیه چه اعتبار و ارزشی در جهان بدست آورده است.

باید بگوییم که پاسپورت ترکیه در طی چند سال گذشته با پیشرفت‌های حاصل شده در این کشور، توانسته خود را در میان معتبرترین پاسپورت‌های جهان جای دهد. درواقع شرایطی را فراهم آورده که شهروندان این کشور میتوانند بدون نیاز به ویزا، به بیش از 110 کشور مختلف سفر کنند. این مسئله حتی درخصوص ساکنین ترک قبرس شمالی نیز صدق می‌کند.

این مسئله از زمانی که ترکیه به عنوان کاندیدای پیوستن به اتحادیه اروپا قرار گرفته، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. درواقع نظر سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کرده و طی چند سال گذشته، ترکیه به یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای زندگی خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. البته که با وقوع جنگ بین کشور اوکراین و روسیه نیز، شهروندان این کشورها هم ترکیه را برای ادامه زندگی انتخاب کرده‌اند.

نکته مثبت هم اینجاست که دولت هم حسابی از این مسئله استقبال کرده و روش‌های متفاوتی را برای اعطای شهروندی ترکیه به متقاضیان ارائه داده است.

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه

یکی از بهترین روش‌های اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه، خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار است. درواقع اگر شما بتوانید ملکی به ارزش 400 هزار دلار به بالا در این کشور خریداری کنید، نه تنها پاسپورت این کشور را می‌گیرید، بلکه با اخذ شهروندی ترکیه، از تمامی مزایا و امکانات شهروندان این کشور نیز برخوردار خواهید بود.

البته توصیه داریم که برای خرید ملک در ترکیه حسابی تحقیق کنید. این روزها سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلانی در این کشور، خصوصا شهر استانبول انجام میگیرد و همین مسئله باعث شده تا سودجویان و کلاهبرداران زیادی روی کار بیایند و سرمایه افراد را از چنگشان دربیاورند.

برای اینکه گرفتار چنین اشخاصی نشوید، حتما با مشاورانی باتجربه و کاربلد، افرادی که سال‌ها در این صنعت فعالیت دارند و اسم و رسمی برای خود درکرده‌اند کمک بگیرید.

البته روش دیگری هم برای اخذ پاسپورت ترکیه هم وجود دارد. اینکه با فردی از تبعه ترک ازدواج کنید. البته این روش به صرف زمان طولانی نیاز دارد. درواقع باید 5 سال از ازدواج دو طرف بگذرد و بعد از گذشت 3 سال میتوان برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد. این درحالی‌ست که با خرید ملک در ترکیه طی 3 الی 6 ماه، پاسپورت افراد صادر می‌شود.

کمی فکر کنید؛ کدام روش را ترجیح می‌دهید؟

قوانین اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

قوانین اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

گفتیم که با خرید ملک در ترکیه میتوان پاسپورت ترکیه و تابعیت این کشور را بدست آورد. اما آیا همه چیز به همینجا ختم می‌شود؟

ببینید نکات و قوانین بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد. مثلا:

  • تنها با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار به بالا پاسپورت ترکیه به شما تعلق میگیرد.
  • ملک خریداری شده را نمیتوانید به مدت 3 سال به فروش برسانید.
  • ملک خریداری شده نباید قبل از آن، هیچ مالک خارجی داشته باشد.
  • با خرید ملک شریکی، آن ملک فقط به یک خانوار اقامت و پاسپورت ترکیه را می‌دهد.
  • با خرید ملک در ترکیه، خود مالک، همسر و فرزندان زیر 18 سال او، پاسپورت این کشور را بدست می‌آورند.

آگاهی از این قوانین کمک می‌کند تا راحت‌تر درخصوص سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی ترکیه تصمیم گیری کنید و بهترین انتخاب را در زمان خرید ملک در این کشور داشته باشید.

و در آخر

برای ما ایرانیان که همواره با محدودیت زندگی کرده‌ایم و حتی سفر رفتن هم برایمان دشوار است، مهاجرت به ترکیه، خرید ملک در این کشور و اخذ پاسپورت آن، موقعیتی فوق العاده‌ست تا تجربه‌ای متفاوت از زندگی را برای خود رقم بزنیم و چه بسا آینده‌ای متفاوت را برای فرزندانمان بسازیم.

شاید شما هم بتوانید با خرید ملک در ترکیه، آن آینده‌ای که به دنبالش هستید را بسازید و سرمایه‌گذاری پرسودی نیز داشته باشید، در این مسیر می‌توانید روی کارشناسان و متخصصان ایستمون حساب کنید. آنها به دلیل سال‌ها فعالیت در این عرصه و کسب تجربه، نسبت به ریزجزئیاتی آگاهند که به شما در اخذ تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه