آیا در ترکیه میتوان پروژه به صورت دورکاری گرفت ؟

فوریه 20, 2023
0 دیدگاه
آیا در ترکیه میتوان پروژه به صورت دورکاری گرفت ؟

سایت‌ های دورکاری در ترکیه

می‌توان گفت که تقریبا از زمان ظهور اینترنت و فراگیر شدن آن در زندگی‌ها، کار مستقل و دورکاری که امروزه تحت عنوان فریلنسینگ شناخته می‌شود، در میان مردم تداول پیدا کرده و به بسیاری این فرصت را داده تا با تخصصی که در اختیار دارند، کسب درآمد کنند. این مسئله خصوصا از زمان پاندمی کرونا بیش از پیش به چشم آمده و بسیاری را به سمت دورکاری و سایت‌های فریلنسینگ کشانده است. به گونه‌ای که حتی افراد در زمان مهاجرت هم نگرانی بابت از دست دادن شغل و از بین رفتن منبع درآمدشان ندارند!

با توجه به این مسئله باید بگوییم، اگر به هر دلیلی ترکیه را برای مهاجرت و ادامه زندگی انتخاب کرده‌اید، نگران از دست رفتن جایگاه‌تان در مارکت نباشید. زیرا نه تنها می‌توانید همچنان کارهایتان را به صورت دورکاری از ترکیه پیش ببرید. بلکه این فرصت برای شما مهیاست تا با بازارهای جهانی ارتباط برقرار کرده و به سایت‌های فریلنسینگ مختلفی متصل شده و چه بسا به درآمد ارزی برسید.

پس، اگر در جرگه افراد فریلنسر قرار میگیرید و به ترکیه آمده‌اید، این مقاله برای شماست. زیرا قصد داریم هم از بازار کار فریلنسری در ترکیه صحبت کنیم و هم برخی از بهترین سایت‌های فعال در این صنعت را معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

بازار کار فریلنسینگ در ترکیه

برای اینکه بتوانیم بازار کار فریلنسینگ در ترکیه را بررسی کنیم، باید به شناخت کاملی از بازار کار در این کشور برسیم. این نوع از کار اغلب برای افرادی مناسب است که سرمایه اولیه‌ای برای راه‌اندازی کار شخصی خود ندارند، یا اینکه به دلیل تحصیل و کلاس‌های دانشگاهی، فرصت حضور در مشاغل دائمی را پیدا نمی‌کنند. از همین‌رو بهترین گزینه اشتغال در ترکیه برای آنها، کار فریلنسینگ است. این نوع از کار به صورت دورکاری یا آنلاین و براساس تعریف پروژه انجام می‌گیرد و فرصت کسب درآمد ارزی راحت‌تری را برای افراد فراهم می‌آورد.

درواقع در دورکاری، کارفرما پروژه‌ای را تعریف کرده و شخصی مسئولیت انجام آن را در خانه برعهده می‌گیرد و در زمان مشخص، پروژه را به کارفرما تحویل داده و دستمزد خود را دریافت می‌کند.

با این حال شاید کار فریلنسری در ترکیه، فرصت‌های بسیار بیشتری را در اختیار فرد قرار دهد، اما چطور می‌توان به این فرصت‌ها رسید؟ در ادامه قصد داریم بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

چطور فرصت‌های کار فریلنسینگ در ترکیه را بیابیم؟

چطور فرصت‌های کار فریلنسینگ در ترکیه را بیابیم؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم؛ پیدا کردن فرصت‌های کار در ترکیه حال می‌خواهد فریلنسینگ باشد یا حضوری، چالش‌های بسیار زیادی را برای افراد به دنبال دارد. با این حال نباید دست از تلاش برداشت و از مسیر دور شد! از همین‌رو در ادامه چگونگی رسیدن به این فرصت‌ها را معرفی می‌کنیم:

موسسات کاریابی

موسسات کاریابی

کار از راه دور یا همان دورکاری، نزدیک به دو دهه‌ست که در جهان باب شده، اما تقریبا از دو سال پیش و با ظهور پاندمی کرونا، اهمیتی دوچندان پیدا کرده و گرایش افراد هم به کار فریلنسری در ترکیه و در تمام جهان بیشتر شده است.

همزمان با این تغییرات اجباری در جهان؛ موسسات کاریابی در ترکیه دریافتند که با گسترش فعالیت‌های خود می‌توانند مفید واقع شده و نقشی مهم در مسیر آزادکاری افراد ایفا کنند. از همین‌رو یکی از مفیدترین روش‌های جستجو برای کار فریلنسری در ترکیه را باید موسسات کاریابی معتبر دانست. از جمله این موسسات عبارتند از: LEARN 4 Good-TURKEY TALENT موسسه جابز ترکیه، موسسه کاریابی سازه های دریایی، موسسه فیردوش، انجمن کاریابی ترکیه. این موسسات فرصت‌های مختلف شغلی اعم از فریلنسینگ و حضوری را ارائه داده و شما با ارائه رزومه‌تان میتوانید شغل مدنظرتان را بیابید.

البته که توصیه داریم؛ در زمان ارسال رزومه، حتما رزومه‎های خود را مطابق با فرهنگ و بازار کار ترکیه تنظیم کنید تا شانس شما برای اخذ پروژه و شغل مدنظرتان بیشتر شود.

سایت های فریلنسینگ

سایت های فریلنسینگ

در حال حاضر سایت‌های فریلنسینگ بسیار زیادی در ترکیه و سراسر دنیا فعالیت می‌کنند و می‌توانید براساس مهارت و تخصص خود، مسئولیت انجام پروژه‌های مختلف را برعهده بگیرید و کسب درآمد کنید. نکته مثبت که زندگی در ترکیه را برای فریلنسرها جذاب می‌کند، فیلتر نبودن اکثر سایت‌های فریلنسینگ معتبر دنیاست. در ادامه میخواهیم برخی از بهترینِ این سایت‌ها را معرفی کنیم.

·سایت  Glassdoor

این سایت را باید جزء سایت‌های معروف و معتبر فریلنسینگ بدانید که فرصت دورکاری و آزادکاری را برای متخصصان فراهم می‌آورد. برای استفاده از خدمات این سایت، تنها کافیست در آن عضو شده و توانایی‌هایتان را وارد کنید.

یکی از موارد مهمی که سایت Glassdoor را نسبت به سایر سایت‌ها متمایز کرده، گستردگی فرصت‌های شغلی نظیر کارهای گرافیکی، طراحی سایت، سئو و غیره است که کارفرمایان و فریلنسرهای مختلفی را به یکدیگر می‌رساند.

·سایت Jobs in Ankara

شاید اسم این سایت کمی غلط انداز باشد و آن را مختص شهر آنکارا بدانید. اما باید بگوییم؛ هیچ اهمیتی ندارد در کدام شهر از ترکیه زندگی می‌کنید، این سایت برای آن دسته از فریلنسرهایی که به زبان ترکی تسلط ندارند، بسیار مناسب است. درواقع اگر به دنبال شغلی به زبان انگلیسی هستید، این سایت برای شماست. علاوه بر تمامی این موارد، دوره‌های آنلاین آموزشی بسیار زیادی برای ارتقاء سطح مهارت‌های شغلی‌ در این سایت ارائه می‌شود که می‌تواند نقشی تاثیرگذار در پیشرفت شغلی‎‌تان داشته باشد.

·سایت Upwork

سایت آپ ورک یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین سایت‌های فریلنسینگ جهان است. سایتی که فریلنسرها می‌توانند در آن کاره‌های مختلف ایجاد کرده و با نمایش مهارت‌شان، کارفرمایان را به سمت خود بکشانند. صدها شغل برای انتخاب در UpWork وجود دارد. از جمله عبارتند از: فعالیت در وب، موبایل، توسعه نرم افزار، طراحی و خلاقیت، فناوری و اطلاعات و شبکه، خدمات مشتری، تولید محتوا، ترجمه و غیره که هرکدام می‌توانند فردی را به شغل مورد نظرش رسانده و منجر به درآمدزایی برای او شوند.

با توجه به اطلاعات موجود درخصوص Upwork می‌توان گفت؛ هیچ اهمیتی ندارد که در چه زمینه‌ای تخصص دارید، در هر صورت پروژه‌ای برای انجام در این سایت برای شما وجود دارد.

·سایت freelancer

مگر می‌شود شخصی در دنیای فریلنسینگ فعال باشد و درخصوص سایت freelancer.com چیزی نشنیده باشد؟ سایتی با قدمتی به وسعت صنعت فریلنسینگ که افراد را در سراسر جهان به یکدیگر پیوند می‌دهد. تقریبا هر شخصی با هر تخصص و توانایی و مهارتی می‌تواند در این سایت، شغلی برای خود بیابد. منتهی چیزی که سایت فریلنسر را از سایر سایت‌ها متمایز می‌کند، قدمت آن است. درواقع این سایت جزء اولین سایت‌های بین‌المللی بود که فریلنسرها و کارفرمایان را در تمام نقاط جهان به یکدیگر متصل نمود.

با وجود تمامی مزیت‌هایی که این سایت دارد، متاسفانه همچون سایر سایت‌های فریلنسینگ، به علت تحریم‌های بین‌المللی، ایرانیان قادر به استفاده از آن نیستند. از همین‌رو در زمان مهاجرت به ترکیه می‌توانند این فرصت را پیش روی خود ببینند که در بالاترین سطح از کیفیت فریلنسینگ، فعالیت می‌کنند.

و در آخر

فراموش نکنید؛ دنیای فریلنسینگ بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید. فریلنسینگ محدودیت‌های زمان و مکان را از بین برده و این فرصت استثنائی را به افراد داده تا با حرفه‌ای‌ترین افراد در بهترین شرایط همکاری داشته باشند و فارغ از مسائل مرتبط با کسب درآمد، رزومه‌ای را برای آینده خود رقم بزنند. درواقع نیازی نیست نگران از دست دادن شغل خود در زمان مهاجرت به ترکیه باشید. زیرا این مهاجرت، دریچه‌های دیگری را به روی شما برای رقم زدن تجربه‌ای متفاوت از دوران کاری حرفه‌ای باز می‌کند.  

در این مقاله تلاش کردیم برخی از بهترین سایت‌های موجود برای کار به صورت دورکاری در ترکیه را معرفی کنیم. حتی یک بررسی مختصر از بازار کار فریلنسینگ در ترکیه نیز انجام دادیم. حال وقت آن رسیده تا کمی فکر کرده و تخصص‌ها و مهارت‌هایتان را بسنجید. سطح آنها را مشخص کرده و برای شروعی متفاوت در کشوری جدید آماده شوید.

ارسال دیدگاه