راه های اخذ پاسپورت ترکیه در سال 2023

دسامبر 22, 2022
0 دیدگاه
راه های اخذ پاسپورت ترکیه در سال 2023

پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه، این روزها به دلیل امنیت پایدار این کشور، جاذبه‌های توریستی متنوع، طبیعت بکر و موارد دیگر جزء محبوب‌ترین مقاصد افراد شناخته می‌شود و همواره گردشگران زیادی به دنبال بدست آوردن آن هستند. با این حال مسائل دیگری نظیر ارزش بالای پاسپورت ترکیه، تحصیلات رایگان برای شهروندان، کیفیت زندگی قابل قبول و غیره نیز جزء مسائلی‌ بوده که بسیاری را ترغیب کرده تا برای اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه اقدام کنند و از حقوق شهروندی این سرزمین بهره مند شوند.

اما به عنوان یک شخصی که در مرحله ابتدایی تصمیم گیری برای مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی این کشور است، نسبت به قوانین مهاجرت(Göç İdaresi Başkanlıği) این کشور چه می‌دانید؟ آیا از روند قانونی و روش‌هایی که شما را به خواسته‌تان یعنی اخذ پاسپورت ترکیه‌ می‌رساند، اطلاعاتی دارید؟ اصلا در جریانید که چه میزان هزینه‌ای را برای محقق کردن این خواسته باید بپردازید؟ خب با توجه به سوالات و ابهامات زیادی که در این راستا وجود دارد، اگر که متقاضی اخذ پاسپورت این کشور هستید، باید با روش‌های موجود در این مسیر آشنا شوید. از همین‌رو توصیه داریم این مقاله را از دست ندهید.

https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_pasaportu

ارزش پاسپورت ترکیه

در ابتدای باید بگوییم؛ زندگی در یک کشور، با اخذ پاسپورت آن تفاوتی به وسعت زمین و آسمان دارد. درواقع شما با اقامت در ترکیه، اقامت یک کشور صرفا در آن زندگی می‌کنید و نمی‌توانید از هیچ کدام از حقوق شهروندی اعم از حق رای، برنامه‌های بازنشستگی، تحصیل رایگان، بیمه درمانی و غیره بهره‌مند شوید. این درحالی‌ست که با پاسپورت ترکیه امکان دریافت بیمه‌های درمانی و بازنشستگی، کارت‌های اعتباری، افتتاح حساب در تمام بانک‌های ترکیه و همچنین دریافت تسهیلات بانکی چه برای شما و چه برای همسرتان امکانپذیر خواهد بود.

در این میان با توجه به عضویت ترکیه در ناتو و روابط بسیار نزدیک با کشورهای اروپایی، به ارزش پاسپورت این کشور و شهروندان آن افزوده است. درواقع دارا بودن پاسپورت کشور ترکیه به شما اجازه می‌دهد تا راحت‌تر از هر زمان دیگری به کشورهای مورد نظر سفر کنید و دغدغه‌ای بابت ریجکت شدن ویزا نداشته باشید.

نکته قابل توجه اینجاست که در زمان اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه، نام و نام خانوادگی شما می‌تواند تغییر کرده و شما قادر به تغییر هویت قبلی‌تان هستید. البته در این مسئله که تابعیت کشور قبلی‌تان را لغو کنید، اجباری وجود ندارد. (معمولا هم کسی با لغو تابعیت کشور قبلی خود موافقت نمی‌کند)

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه

روش‌های مختلفی برای اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور وجود دارد. از همین‌رو با توجه به روش انتخابی شما، مدارکی که باید ارائه دهید نیز متفاوت است. از همین‎رو در ابتدای مسیر مشورت با افرادی متخصص و باتجربه، کارشناسانی که از جدیدترین و بروزترین قوانین آگاهند ضروری‌ست تا در جریان روند کار قرار گرفته و سپس اقدامات اولیه را انجام دهید.

می‌توانید در این مسیر روی متخصصان ایستمون حساب کنید. ما با دانشی که طی سال‌ها فعالیت در این عرصه بدست آورده‌ایم، در مسیر اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کنار شما خواهیم بود.

حال سوال اینجاست؛ چطور شهروند ترکیه شویم؟

خرید ملک

خرید ملک یکی از پرمتقاضی‌ترین روش‌های اخذ پاسپورت کشور ترکیه به حساب می‌آید. درواقع زمانی که ملکی به ارزش بیش از 400 هزار دلار خریداری کنید، در مدت زمانی کوتاه، خود و خانواده تحت پوشش‌تان ( فرزندان زیر 18 سال) موفق به اخذ پاسپورت این کشور خواهید شد.

https://istmoon.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

لازم به ذکر است که چندتابعیتی بودن در ترکیه کاملا قانونی‌ست و شما می‌توانید به عنوان یک فرد دوتابعیتی (ایرانی – ترکیه‌ای) در این کشور زندگی کرده و از حقوق شهروندی آنان بهره مند شوید.

باید بگوییم؛ در زمان خرید ملک هیچ شرط و شروطی برای متقاضی وجود ندارد و پروسه خرید ملک اگر توسط افرادی مجرب و کاربلد انجام گیرد، پس از عبور از فرآیندهای اداری و حقوقی معمولا طی مدت 6 ماه الی 1 سال به اخذ پاسپورت ختم خواهد شد.

البته حواستان باشد که برای اخذ اقامت در این کشور نمی‌توانید در مناطق ممنوعه ملکی بخرید و انتظار اخذ پاسپورت داشته باشید. مناطق مختلفی طبق اعلام دولت در لیست مناطق ممنوعه هستند که باید قبل از هر اقدامی نسبت به آنها مطلع شوید. توصیه داریم در این زمینه با کارشناسان ایستمون مشورت بگیرید.

ازدواج

یکی دیگر از روش‌هایی که شما را به شهروندی ترکیه می‌رساند، ازدواج با فردی ترک تبار است. این مسئله نه فقط در ترکیه بلکه در تمامی کشورهای جهان صدق می‌کند. البته سختگیری‌هایی هم در این زمینه وجود دارد.

https://istmoon.com/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

مثلا شما بلافاصله پس از ازدواج با فرد ترک صاحب پاسپورت این کشور نمی‌شوید. درواقع باید حداقل 5 سال با او زندگی کرده و بعد از گذشت 3 سال می‌توانید برای اخذ پاسپورت درخواست دهید. اگر هم قبل از 5 سال از همسر ترکیه‌ای خود طلاق بگیرید، پاسپورت شما باطل خواهد شد.

در ادامه : میتوانید در مورد مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل هم بخوانید.

نکته قابل توجه اینجاست که پس از ازدواج با فرد ترکیه‌ای، اجازه اقامت برای شما صادر نشده باید برای ویزای کار یا تحصیلی درخواست بدهید.

ثبت شرکت

ثبت شرکت را باید یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی دانست که افراد می‌توانند از آن برای اخذ پاسپورت ترکیه استفاده کنند. درواقع اگر از تمکن مالی خوبی برخوردارید، می‌توانید همچون سایر مدیران کسب‌وکارها، در ترکیه ثبت شرکت کرده و پاسپورت آن را بگیرید.

روش کار به چه صورت است؟ درواقع پس از اینکه مراحل ثبت شرکت را در ترکیه به پایان می‌رسانید، اقامت یکساله‌ای به شما تعلق می‌گیرد. درصورتی که تمایل به تمدید اقامت داشته باشید هم می‌توانید این کار را در دو نوبت انجام داد و آن را به صورت دو ساله تمدید کنید.

البته همانطور که می‌دانید این تمدیدها به معنی اخذ پاسپورت نیست. شما باید به مدت 5 سال شرکت خود را در ترکیه فعال نگه دارید و سرمایه‌اش را به 100 هزار لیر برسانید. به این ترتیب می‌توانید برای اخذ پاسپورت ترکیه درخواست دهید.

مسائل دیگری نظیر پرداخت مالیات، بیمه و غیره هم در این میان وجود دارد که کارشناسان ما بطور کامل در اختیار شما قرار خواهند داد.

سرمایه‌گذاری پانصد هزار دلاری

یکی دیگر از راه‌های اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه سرمایه‌گذاری در ترکیه حداقل به مبلغ پانصد هزار دلار است، این سرمایه‌گذاری می‌تواند در قالب خرید اوراق قرضه تضمینی دولتی، افتتاح شرکت و استخدام تعداد مشخصی کارمند ترک و یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای خاص صورت پذیرد و در هر کدام از این حالات شما درمدت کمتر از 90 روز موفق به دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه خواهید شد.

مدت زمان اخذ پاسپورت کشور ترکیه

با توجه به روشی که برای اخذ شهروندی ترکیه انتخاب می‌کنید، مدت زمان تحویل پاسپورت نیز متفاوت است. به عنوان مثال خرید ملک کوتاه‌ترین زمان تحویل پاسپورت را دارد. این در صورتی‌ست که افراد با راه‌اندازی یک کسب و کار در این کشور باید حداقل 5 سال کار کرده و شرکت را سرپا نگه دارند تا موفق به اخذ پاسپورت آن شوند.

این مسئله درخصوص اخذ پاسپورت از طریق ازدواج هم صدق می‌کند. درواقع شما باید بطور مداوم 5 سال با همسر خود زندگی کرده و پس از سال سوم، مجاز به اقدام برای پاسپورت این کشور می‌شوید.

آگاهی از این زمانبندی‌ها مسلما در تصمیم نهایی شما برای انتخاب روش تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه اخذ پاسپورت ترکیه

بحث هزینه‌ها را باید مهم‌ترین مبحث اخذ پاسپورت ترکیه بدانید. درواقع این بودجه‌ست که مشخص می‌کند چه روشی را برای مهاجرت انتخاب کنید.

کمی با خود فکر کنید؛ آیا خود را مدیری لایق و باتجربه می‌دانید که بتواند 5 سال شرکت را سرپا نگه داشته و سرمایه لازم برای ادامه فعالیت آن را فراهم آورد؟

از طرف دیگر آیا از بودجه کافی برای خرید ملک برخوردارید؟

و روش آخر؛ آیا کسی را عاشقانه دوست دارید که باقی عمر خود را با او سپری کنید؟

اجازه دهید از هزینه‌های مهاجرت به ترکیه برای شما بگوییم.

مسلما بارها شنیده‌اید و آگاهید؛ مهاجرت به ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور از طریق خرید ملک بالغ بر 400 هزار دلار هزینه دارد. آیا از نظر مالی، توان پرداخت چنین مبلغ بالایی به صورت نقد را دارید؟ حواستان باشد، مناطق مختلف از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند و چه بسا مجبور شوید برای خرید آن خانه رویایی‌تان هزینه بالاتری را بپردازید! پس به خوبی در این زمینه فکر کنید و سپس تصمیم گیری نمائید.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت نیز نیازمند 5 سال فعالیت مداوم است. شما برای ثبت شرکت در مراحل اولیه به چیزی حدود 700 الی 800 دلار نیاز دارید. اما در نهایت و برای راه اندازی آن، باید بالغ بر 4000 هزار دلار هزینه کنید. اجاره دفتر کار نیز مسئله جدایی‌ست که باید به آن فکر کنید. در طی این 5 سال نیز باید هزینه‌هایی جاری نظیر اجاره، مالیات، حقوق و غیره را نیز در نظر بگیرید. آیا تمکن مالی شما اجازه می‌دهد به عنوان یک مدیر وارد ترکیه شوید و در آن زندگی کنید؟

نتیجه گیری

اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه اتفاقی نیست که به راحتی و صرفا با خواندن یک مقاله درباره آن تصمیم گیری کنید. مسلما به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. به خوبی آگاهیم که مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که آگاه‌سازی اولیه‌ای را انجام می‌دهند. اما با این حال هیچ‌کدام از مقالات، جای مشورت با افرادی متخصص و کاربلد در این زمینه را نمی‌گیرد. توصیه داریم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ پاسپورت ترکیه با کارشناسان ایستمون تماس بگیرید.

موسسه ایستمون طی سال‌ها فعالیت و کسب تجربه در این زمینه، می‌تواند اطلاعات وسیع، کامل و بروزی را در راستای رسیدن به اهداف‌تان در اختیار شما قرار دهد. کافیست به بخش درخواست مشاوره و یا تماس با ما بروید.

ارسال دیدگاه