منطقه آتاشهیر استانبول قلب زیبای بخش آسیایی 2022

دسامبر 27, 2022
0 دیدگاه
منطقه آتاشهیر استانبول قلب زیبای بخش آسیایی 2022

منطقه آتاشهیر استانبول

منطقه آتاشهیر ،قبل از اینکه در مورد این منطقه صحبت کنیم باید خاطر نشان شویم که اغلب مردم در زمان تصمیم‌گیری برای مهاجرت به ترکیه، شهر استانبول را به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و همچنین فرصت‌های بی‌شماری که در آن وجود دارد برای زندگی انتخاب می‌کنند. اما همانطور که می‌دانید؛ استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیاست و محلات بسیار زیادی دارد. مثلا آتاشهیر استانبول یکی از بزرگ‌ترینِ این مناطق است که در طی چند سال گذشته حسابی رونق گرفته و مهاجران و حتی ترک تباران زیادی را به سمت خود کشانده است. به عبارت ساده‌تر؛ منطقه آتاشهیر با رشد اقتصادی چشمگیر خود منطقه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاری و زندگی در استانبول به شمار می‌آید. اما همواره ابهاماتی در این زمینه وجود دارد. مثلا اینکه چه امکانات و برتری‌هایی در این منطقه دیده می‌شود که باعث شده تا این اندازه مورد استقبال قرار گیرد؟! برای پیدا کردن پاسخ این پرسش توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. می‌خواهیم بطور کامل به معرفی آتاشهیر بپردازیم.

آنچه دیگران میخوانند :

خرید ملک در ترکیه

قیمت ملک در ترکیه

منطقه آتاشهیر

آتاشهیر در کدام قسمت استانبول قرار دارد؟

آتاشهیر (Ataşehir) در منطقه‌ای در سمت آناتولی‌، در نیمه شرقی استانبول و همچنین غرب شبه جزیره کوچالی واقع در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. این منطقه جزء مناطق ساحلی به شمار نمی‌آید و تقریبا از سال 2008 با پیوستن به محلات اسکندر و عمرانیه توانسته خود را به عنوان یکی از 39 محله استانبول به مردم معرفی کند. حتما اسم محله کادیکوی به گوشتان خورده، کادیکوی، یکی از معروف‌ترین مناطق آسیایی در همسایگی منطقه آتاشهیر قرار دارد و حتی اسکودار نیز مرزهای کوچکی را با آن تشکیل داده است.

اما آتاشهیر چطور شکل گرفت؟

آتاشهیر استانبول دقیقا پس از ساخت پروژه‌های مسکونی و اداری متعدد به دلیل مناسب بودن اراضی آن منطقه رونق گرفت. این روزها ساختمان‌ها و برج‌های زیادی در این منطقه ساخته شده که زبانزد خاص و عام بوده و عاملی‌ست تا نسبت به سایر مناطق متمایز باشد.

آتاشهیر را بیشتر بشناسید

به خیابان بغداد در استانبول رفته‌اید؟ از آتاشهیر تا این خیابان معروف و اسکله بستانجی کمتر از 20 دقیقه راه است و می‌توانید هر زمان که حوصله‌تان سر رفت، برای تفریح به این مناطق بروید.

آتاشهیر در حال حاضر دارای 17 محله است. از جمله: کوچوک بکال، فرهات پاشا، کایش دائی، ینی چاملیجا، مصطفی کمال، ایچرنکوی و غیره. در آتاشهیر استانبول چیزی به نام بالای شهر و پایین شهر وجود ندارد و تمامی محلات از موقعیت‌هایی خوب و یکسان برخوردارند. البته باید بگوییم؛ آن برج‌های لوکس و آن خانه‌های اعیان‌نشین در قسمت غرب واقع شده‌اند. اما با این حال، این بدان معنی نیست که سایر قسمت‌های آتاشهیر از قیمت‌های مناسب برخوردار نیستند!

در حال حاضر 18 آسمان خراش در آتاشهیر طراحی و ساخته شده و همین مسئله این منطقه را به محلی لوکس برای زندگی تبدیل کرده است. با کمی بررسی می‌توان فهمید که در حال حاضر این منطقه به محلی برای زندگی روئسا و مدیران شرکت‌ها تبدیل شده و جزء مناطق تجاری به حساب می‌آید.

کمی فکر کنید؛ میخواهید از خانه‌های لوکس این منطقه دیدن کنید؟ توصیه داریم هم‌اکنون با کارشناسان و متخصصان ایستمون ارتباط برقرار کرده تا با راهنمایی‌های لازم، هر آن چیزی که از خرید ملک در آتاشهیر استانبول در ذهن دارید را بدست آورید.

منطقه آتاشهیر استانبول

امکانات منطقه آتاشهیر

مراکز خرید بسیار زیادی در منطقه آتاشهیر راه‌اندازی که شده که از جمله آن باید به نوادا، برندیوم، پالادیوم، کارفور اشاره کرد. تمامی این مراکز خرید از امکانات گسترده‌ای برخوردارند و خدمات متنوعی را هم در اختیار افراد محلی و هم توریست‌ها قرار می‌دهند.

کافیست کمی در امتداد بلوار این منطقه راه بروید تا کافه‌های مدرن و سنتی آن شما را جذب کرده و برای ساعت‌ها وقتتان را در آن‌ها بگذرانید. البته که نباید رستوران‌های زیبا، بازارهای میوه و تره‌بار آن را هم نادیده گرفت.

از مهم‌ترین امکانات این منطقه باید به بخش درمانی و بیمارستانی اشاره کرد. خوشبختانه در طی سال‌های گذشته و با رونق گرفتن منطقه آتاشهیر، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و حتی داروخانه‌های زیادی در این منطقه راه‌اندازی شده است. ازجمله معروف‌ترین و مهم‌ترین بیمارستان‌های این منطقه عبارتند از: ATAŞEHİR FLORANCE، FATİH SULTAN MEHMET، EREN، İSTANBUL AVİCENNA.

مراکز تحصیلی، خدمات آموزشی و دانشگاه‌های بسیار باکیفیتی هم در این منطقه و در نزدیکی محل زندگی قرار دارد. این مسئله خصوصا برای خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه آتاشهیر جزء مناطق با سطح کیفیت بالا به حساب می‌آید، مدارس خصوصی زیادی در آن دیده می‌شود؛، هر چند که چندین مدارس دولتی نیز در آن وجود دارد. دو مورد از بهترین دانشگاه‌های استانبول یعنی یدی تپه (هفت تپه) و داشته آجی بادم نیز در این منطقه واقع شده است. باید بدانید که دانشگاه هفت تپه جزء برترین دانشگاه ترکیه به حساب می‌آید و رشته‌های ارائه شده در آن خصوصا پزشکی، مورد تائید بسیاری از کشورهای دنیاست.

جاذبه‌های گردشگری Ataşehir

احتمالا با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله، آتاشهیر استانبول را صرفا یک محل تجاری می‌دانید. اما باید بگوییم؛ جاذبه‌های گردشگری زیادی در این منطقه قرار دارد که اجازه نمی‌دهد حتی لحظه‌ای بدور از تفریح و گردش و بازدید سپری کنید.

از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه باید به پارک جمهوریت، استادیوم ورزشی اولکر آرنا، جنگل کایشی داغی، مجموعه تفریحی واترگاردن ااشاره کرد.

مجموعه تفریحی واتر گاردن همانطور که از اسمش پیداست به واسطه نمایش آب و آتش و آن معماری بی‌نظیر، شهرت زیادی پیدا کرده و حتی برندهای معروف و معتبر زیادی در بخش مرکز خرید آن شعبات خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

پارک گیاه شناسی نزاهات هم برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقمند هستند بسیار جذاب است. زیرا هر گیاهی که فکرش را می‌کنید در این پارک وجود دارد و چه بسا در فصل بهار، جشنواره‌های متعددی را هم راه‌اندازی می‌کنند.

جنگل کایشی داغ هم جزء در حصار شهرک‌های مسکونی قرار گرفته و چهره‌ای دوست داشتنی به شهر بخشیده است.

منطقه آتاشهیر استانبول

دسترسی به منطقه آتاشهیر

این روزها با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در کشور ترکیه، به راحتی می‌توان از آتاشهیر استانبول به هر منطقه‌ای که می‌خواهید بروید. درواقع عبور و مرور اتوبوس در این منطقه 24 ساعته بوده و خط مترو M4 شما را به همه جای استانبول میبرد. از طرفی با عبور از اتوبان E5 می‌توانید در کمتر از یک ساعت خود را به بخش اروپایی برسانید. به عبارت ساده‌تر؛ آتاشهیر از لحاظ دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی چیزی کم از سایر مناطق ندارد.

از نظر مسافت هم باید بگوییم؛ آتاشهیر با تاکسیم و بازار کاپالی چارشی چیزی حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. این فاصله تا فرودگاه معروف صبیحا و فرودگاه استانبول به 24 و53 کیلومتر میبرد. باقی بخش‌های مهم هم که بااستفاده از اتوبوس و مترو قابل دسترس خواهد بود.

خرید ملک در آتاشهیر استانبول

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله میتوان دریافت که آتاشهیر استانبول یکی از بهترین مناطق این شهر برای خرید ملک و زندگی‌ست. و البته که با خرید خانه در منطقه آتاشهیر با قیمت بالای 400 هزار دلار موفق به اخذ پاسپورت ترکیه هم می‌شوید.

درواقع خانه‌ها و برج‌های لوکس واقع شده در این منطقه، به ما میگوید که آتاشهیر هنوز به رشد نهایی خود نرسیده و هنوز خیلی جای کار دارد. شاید همین مسئله‌ست که باعث شده توجه سرمایه گذاران برای خرید ملک و ساخت و ساز به این منطقه جلب شود.

این روزها کافیست اندکی در بلوار آتاشهیر قدم بزنید، ایرانیان زیادی را میبینید که این منطقه را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

از همین‌رو توصیه داریم اگر قصد اجاره یا خرید ملک در آتاشهیر را دارید، حتما با کارشناسانی متخصص و باتجربه ارتباط بگیرید و نسبت به تمامی موارد موجود در آن منطقه آگاه شوید. هر چند ما هر آن چیزی که برای انتخاب محله آتاشهیر به آن نیاز داشتید را گفتیم، اما با این حال ممکن است جزئیاتی وجود داشته باشد که به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کند. می‌توانید در این مقوله روی مشاوران ایستمون حساب باز کنید.

نتیجه گیری

مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر، نیازمند آگاهی و شناخت کامل نسبت به آن کشور و البته منطقه‌ای‌ست که قصد زندگی در آن را دارید. هیچگاه نمی‌توان ندیده و نشناخته تصمیم‌گیری کرد و از قضا به نتیجه درستی هم رسید. پس حتما برای اخذ یک تصمیم که هم به نفع شما و هم خانواده‌تان باشد، با مشاورانی متخصص و کاربلد مشورت کنید. نسبت به تمامی جزئیات اطمینان حاصل کرده و سپس اقدامات را آغاز کنید.

با ایستمون میتوانید خانه رویایی‌تان در آتاشهیر استانبول را بیابید.

ارسال دیدگاه