راهکارها و مزایای پیش خرید خانه در استانبول 2022

دسامبر 31, 2022
0 دیدگاه
راهکارها و مزایای پیش خرید خانه در استانبول 2022

نکاتی که برای پیش خرید خانه در استانبول باید بدانید

نگاه به آمار مهاجران ترکیه به ما می‌گوید که در سال‌های گذشته ایرانیان زیادی کشور ترکیه را برای مهاجرت و ادامه زندگی انتخاب کرده‌اند. خوشبختانه روش‌های زیادی هم برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد، اما یکی از پرطرفدارترینِ آنها، خرید یا پیش خرید خانه در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه‌ست. درواقع پیش خرید آپارتمان در استانبول برای آن دسته از افرادی که قصد خرید خانه در این شهر بزرگ را دارند اما از سرمایه کافی برخوردار نیستند بهترین گزینه به شمار می‌آید. زیرا با توجه به امتیازاتی که این روش از خرید در اختیارشان قرار می‌دهد، میتوانند صاحب خانه شوند.

پیش خرید خانه در استانبول

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و عدم سرمایه کافی اجازه خرید ملک در ترکیه را به شما نمی‌دهد. توصیه داریم ادامه این مقاله را از دست ندهید. میخواهیم از شرایط و مزایای پیش خرید خانه در استانبول برای شما بگوییم تا با دید بازتر و خیال آسوده‌تری به مهاجرت و زندگی در ترکیه فکر کنید.

اخذ اقامت و تابعیت ترکیه با خرید خانه

براساس قانون تصویب شده در سال 2012، اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه میتوانند تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کنند. همین مسئله در طی چند سال گذشته سرمایه گذاران زیادی را به کشور ترکیه برد و ارزآوری زیادی هم برای این کشور به همراه داشت!

اما باید بدانید؛ با خرید خانه‌ای با هر قیمتی، این تابعیت به شما تعلق نخواهد گرفت. براساس آخرین قانون اعلام شده از جانب دولت ترکیه، افراد میتوانند با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار یا بالاتر خود و خانواده‌شان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) را صاحب پاسپورت این کشور کنند. روند پروسه‌ای این کار چیزی حدود 3 الی 4 ماه به طول خواهد انجامید.

با این حال، این قانون به این معنی نیست که شما نمیتوانید در ترکیه خانه بخرید و سرمایه گذاری کنید و اقامت نگیرید. در حال حاضر سرمایه گذاری و خرید ملکی به ارزش 75 هزار دلار، اقامت ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت. اما حواستان باشد که دیگر خبری از پاسپورت و تابعیت این کشور نیست. شما باید هر ساله برای تمدید اقامت خود اقدام کرده و شرایط خود را بسنجید.

در چنین شرایطی پیش خرید خانه در استانبول، برای آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت تابعیت ترکیه هستند و نمیخواهند درگیر تمدید هرساله اقامت باشند، گزینه بسیار مناسبی‌ست.

پیش فروش آپارتمان در استانبول

خرید ملک ارزان در ترکیه با پیش خرید خانه

پیش خرید خانه در استانبول به این معنی‌ست که شرکت‌های سازنده و مالکان خانه‌های نیمه ساخت یا پروژه‌های پیش ساخت خود را به فروش میگذارند.

درواقع شرکت‌های پیمانکاری بسیار زیادی با هدف فروش خانه با قیمت پایین‌تر، سرمایه داران را به پیش خرید خانه در استانبول تشویق می‌کنند. پیش خرید آپارتمان در استانبول به این صورت است که شما میتوانید خانه‌های هنوز تکمیل نشده را هم به صورت اقساطی و هم به صورت پرداخت یکجا خریداری کنید.

آنچه دیگران میخوانند : ارزان ترین راه اخذ اقامت ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه(Vatandaşlık).

پیش خرید خانه یا خانه آماده؟

توصیه می‌کنیم؛ اگر برای شروع چنین فرآیندی آماده می‌شوید، حتما طرف حساب شما شرکت ساخت‌وساز و یا نماینگی‌های فروش معتبر آنها باشند. شاید از نظر بسیاری، خرید خانه‌های آماده هیچ دردسری نداشته باشد، اما نباید از مزیت پیش خرید خانه در ترکیه هم غافل شد.

یکی از اصلی‌ترین مزایای خانه‌های پیش خرید خصوصا برای ایرانیان، قیمت پایین آنها در مقایسه با خانه‌های آماده‌ست. طی بررسی‌های انجام شده، واحدهای پیش پرداختی در این کشور چیزی حدود 15 الی 30 درصد از واحدهای آماده ارزان‌تر هستند! خب در صورتی که توانایی سرمایه گذاری و خرید خانه در ترکیه به صورت نقد را ندارید، چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟

اگر در سرمایه گذاری فردی صبور هستید، پیش خرید خانه در استانبول می‌تواند گزینه‌ای سراسر سودده برای شما باشد. میتوانید برای آگاهی از شرایط پیش خرید خانه در این شهر بزرگ و دوست داشتنی با کارشناسان و متخصصان شرکت ایستمون ارتباط برقرار کنید.

مزایای پیش خرید خانه در استانبول

از جمله مزایای که با پیش خرید آپارتمان در استانبول نصیب شما می‌شود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه پایین‌تر

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای پیش خرید ملک در ترکیه، پرداخت هزینه پایین‌تر است. به عنوان مثال؛ اگر قصد خرید آپارتمان در شهری گران مثل استانبول را دارید و نمیتوانید مبلغ آن را به صورت کامل پردخت کنید، این امکان برای شما مهیاست تا با پرداخت مبلغی کمتر و با پیش خرید ملک، صاحب خانه شوید. درواقع بخشی از مبلغ را در ابتدا پرداخت کرده و مابقی را در موعدهای بعدی بپردازید.

  • صاحب آپارتمان نوساز می‌شوید

همانطور که از اسمش پیداست با پیش خرید خانه در استانبول، می‌توانید صاحب خانه‌های نوساز شوید. چه بسا که این نوع از آپارتمان‌ها تسهیلات بیشتری را به همراه دارد و شرایط سکونت در آنها به مراتب بهتر است.

دریافت اقامت ترکیه

با خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار می‌توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را بگیرید. این مسئله حتی درخصوص پیش خرید خانه در این کشور نیز صدق می‌کند. البته لازم به ذکر است که با خرید خانه 75 هزار دلار به بالا هم اقامت ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت.

  • سود آوری از ارزش افزوده ملکی

با توجه به شرایط اقتصادی ترکیه، قیمت زمین و ملک در این کشور سال به سال افزایش پیدا کرده و این می‌تواند بهترین نوع سرمایه‌گذاری باشد که تجربه می‌کنید. درواقع با پیش خرید ملک در ترکیه، هم صاحب خانه شده، هم ارزش پول‌تان بالا رفته و هم صاحب پاسپورت این کشور خواهید شد.

چطور در ترکیه خانه را پیش خرید کنیم؟

در ابتدای این مسیر شما باید شرکتی که قصد ساخت و ساز و تحویل ملک را دارد بیابید. حواستان باشد برای انتخاب شرکت مدنظر حسابی تحقیق کرده و حتی شده با متخصصان و مشاوران املاک متعددی مشورت کنید. چه بسا در برخی موارد آنها جزئیات و مواردی را می‌بینند که گاها از چشم شما پنهان مانده است. موارد دیگری هم وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت:

1.      مذاکره کنید

مورد مهمی که در زمان پیش خرید خانه باید به خوبی عملیاتی‌اش کنید، مذاکره است. درواقع با خیال راحت مذاکره کنید. مذاکره بخشی مهم از تجربه خرید ملک در ترکیه به حساب می‌آید. شما باید قبل از شروع بازدید از خانه، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات اولیه‌ای از قیمت نهایی در اختیار دارید.

2.      محلات را بشناسید

در این راستا شناخت محلات ترکیه خصوصا استانبول نیز حائز اهمیت است تا با مقایسه آنها با یکدیگر، پیشنهادات واقعی را از غیرواقعی تشخیص دهید. البته باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست، مشاوران ما در ایستمون هر آن چیزی که در این مرحله به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهند داد.

3.      دسترسی‌ها را بسنجید

بررسی محله مدنظر نیز بسیار اهمیت دارد. درواقع باید دسترسی آن محله را بسنجید و ببینید که نزدیک‌ترین مترو، متروبوس و اتوبوس از آپارتمان شما چه میزان فاصله دارد. نزدیک مدرسه کجاست و آیا کافه و رستورانی برای اوقات بیکاری و سرگرمی در آن نزدیکی وجود دارد؟

4.      مدارک را بررسی کنید

در زمان پیش خرید خانه در استانبول این امکان وجود دارد که با خانه‌هایی مواجه شوید که در مقایسه با محله‌ای که در آن قرار دارند، قیمت پایین‌تری داشته باشند. این مقرون به صرفه بودن باید کمی شما را به شک بیاندازد. زیرا یکی از اصلی‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند عدم وجود مدارک نظیر مجوز برنامه‌ریزی باشد.

از همین‌رو قبل از اینکه سرمایه‌ای را به پیش خرید خانه اختصاص دهید، حتما با متخصصان این حوزه مشورت کرده و نظر آنها را نیز جویا شوید.

5.      با مشاور املاک صحبت کنید

پیش خرید آپارتمان در استانبول یا حتی خرید آن، نیازمند حضور یک متخصص در این امر است. آنها میتوانند شما را در طول فرآیند به آرامی هدایت کرده و تمامی مراحل قانونی را به آرامی به سرانجام برسانند. می‌توانید در این مسیر روی کارشناسان و متخصصان ایستمون حساب باز کنید.

مشاورین املام ایستمون

پیش خرید خانه در ترکیه به صرفه است؟

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله و با توجه به اینکه با پیش خرید خانه در استانبول، مبلغ آن را با تاخیر و در چند قسط پرداخت می‌کنید، به نظر میرسد که این کار برای شما به اندازه کافی به صرفه‌ست. علاوه بر اینکه ارزش افزوده ملک در ترکیه، در طی سال‌های گذشته حسابی رونق گرفته، میتوان نتیجه گرفت که هم اکنون فرصت عالی برای شماست تا با یک سرمایه گذاری درست به سودآوری قابل توجهی رسیده و مزایای زیادی را نصیب خود کنید.

ارسال دیدگاه