حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه + قیمت املاک ترکیه

مارس 25, 2023
0 دیدگاه
حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه + قیمت املاک ترکیه

خرید ملک در ترکیه ، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید در کشورهایی همچون ترکیه اقامت دریافت کنید. به همین خاطر اطلاع از قیمت‌ های ملک در ترکیه می‌تواند در تخمین سرمایه لازم برای اخذ اقامت ترکیه کمک زیادی به شما بکند. اما بهتر است بدانید حداقل سرمایه مورد نیاز برای اینکار به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در قیمت نهایی تأثیرگذار باشند. برای روشن شدن این مساله و اینکه به چقدر سرمایه برای خرید ملک در ترکیه نیاز دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

https://istmoon.com/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

در این نوشته به موضوعاتی همچون: سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه، حداقل سرمایه، قوانین و شرایط اخذ اقامت با خرید ملک و شهرهای مناسب برای خرید ملک در ترکیه، خواهیم پرداخت.

چقدر سرمایه برای خرید ملک در ترکیه نیاز داریم؟

با توجه به نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران، قیمت مناسب خانه‌ها، پایین بودن هزینه‌های جاری نسبت به کشورهای اروپایی و وجود مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیار در ترکیه، افراد زیادی تمایل به خرید خانه در این کشور دارند. از طرفی با خرید خانه با قیمتی مشخص می‌توان اقامت دائم و موقت برای خود و خانواده را نیز دریافت کرد. بهتر است بدانید با استفاده از پاستورت این کشور می‌توانید بدون ویزا به بیش از 110 کشور جهان سفر کنید.

همانطور که اشاره کردیم، حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • شهر، منطقه و محله مثله محله بشیکتاش(besiktas)
  • متراژ
  • امکانات بنا و محله و منطقه
  • سن بنا
  • انواع دسترسی‌ها

 

https://istmoon.com/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

به عنوان مثال در حال حاضر متوسط قیمت خرید ملک در شهر استانبول به ازای هر متر حدود 50 هزار لیر معادل 100 میلیون تومان است. با این حساب اگر متراژ خانه مورد نظر شما 60 متر، سن بنا زیر 10 سال و مکان آن در یکی از محله‌های متوسط شهر استانبول باشد، به سرمایه حدود شش میلیاردی نیاز خواهید داشت.

البته بهتر است بدانید 50 هزار لیر قیمت متوسط است و با 30 هراز لیر نیز می‌توان خانه‌های مناسبی پیدا کرد. در این صورت برای خرید یک خانه 50 متری، حداقل سرمایه مورد نیاز حدود 3 میلیارد خواهد بود.

 

https://istmoon.com/property/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%DB%8C%D9%88-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%88%D8%B2%D9%88/

شرایط و قوانین اخذ اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه

بر اساس قوانین و آیین نامه موجود در کشور ترکیه، حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت دائم 400 هزار دلار است و اگر بتوانید خانه‌ای با این قیمت خریداری کنید، می‌توانید درخواست شهروندی و پاسپورت ترکیه را اعلام نمایید. همچنین برای حفظ شهروندی باید حداقل به مدت 3 سال این ملک را حفظ کنید و در این مدت اجازه فروش و اجاره آن را نخواهید داشت. مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن پاسپورت نیز حدود 65 الی 80 روز کاری طول می‌کشد.

اما ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا با مبلغ کمتر از این می‌توان اقامت ترکیه را به دست آورد؟ در جواب باید بگوییم اینکار امکانپذیر است. به این صورت که شما می‌توانید با خرید خانه‌ای به ارزش 75 هزار دلار، اقامت توریستی ترکیه به مدت 2 سال را به دست آورید و هر سال نیز به راحتی آن‌را تمدید نمایید. البته بهتر است بدانید در این مدت اجازه رسمی کار کردن در ترکیه را نخواهید داشت. اما اگر بتوانید در این کشور یک شرکت تاسیس کرده و برای حداقل 5 شهروند ترکیه‌ای کار ایجاد کنید و یا خودتان در یک شرکت استخدام شده و بیمه پرداخت نمایید، می‌توانید اجازه کار در این کشور را به دست آورید.

لازم به ذکر است همچنین شما با خرید خانه با 50 هزار دلار در شهرهای کوچک ترکیه همچون یالو وآ می‌توانید اقامت یکساله کشور ترکیه را به دست آورید؛ بنابراین اگر سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم را ندارید، می‌توانید اقامت موقت را دریافت کنید.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک اقساطی در ترکیه

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت در ترکیه، خرید اقساطی خانه است. بهتر است بدانید در این حالت فقط امکان خرید ملک کلید نخورده وجود دارد و هر فروشنده شرایط خاص خود را دارد. به این صورت که فروشنده می‌تواند میزان اقساط و پیش پرداخت را مشخص کند و نمی‌توان یک قانون مشخص برای آن تعیین کرد. همچنین نحوه پرداخت را نیز باید با فروشنده هماهنگ کنید؛ اینکه پرداخت به صورت رمز ارز باشد و یا به صورت لیر، دلار و یا سایر روش‌ها.

در حالت کلی می‌توان گفت معمولا نیمی از مبلغ به صورت نقد و مابقی در اقساط 12 الی 24 ماهه از مشتری دریافت می‌شود؛ بنابراین حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه برای یک خانه 80 متری در یکی از محله‌های متوسط به حالت زیر خواهد بود.

اگر متوسط قیمت خرید ملک در منطقه مورد نظر شما برای هر متر مربع حدود 50 هزار لیر باشد، پس برای خرید خانه 80 متری حدود 4 میلیون لیر سرمایه نیاز خواهید داشت. در خرید اقساطی می‌توانید حدود 2 میلیون لیر از این مبلغ را به صورت نقد و مابقی آن را به صورت اقساطی پرداخت کنید که هر قسط آن حدود 80 هزار لیر در ماه خواهد بود.

قوانین اخذ اقامت با خرید ملک اقساطی

تنها زمانی می‌توانید برای اخذ اقامت اقدام نمایید که سند ملک به طور کامل به شما انتقال یافته باشد و یا مبالغی که برای پیش پرداخت و اقساط پرداخت کرده‌اید برای اخذ شهروندی به 400 هزار دلار و برای اخذ اقامت سالانه به 75هزار دلار رسیده باشد.

کدام شهرهای ترکیه برای خرید خانه مناسب هستند و چقدر سرمایه نیاز دارند؟

در حالت کلی می‌توان گفت شهرهای استانبول، ازمیر، آنتالیا و آنکارا جزو بهترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آیند. در میان این شهرها، استانبول به خاطر مرکز و مهمترین شهر تجاری بودن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در رابطه با قیمت ملک نیز بهتر است بدانید حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه در شهرهای مختلف آن متفاوت از یکدیگر است. در حالت کلی متوسط قیمت برای هر مترمربع در شهرهای مختلف ترکیه به صورت زیر است.

نام شهر قیمت هر متر مربع
آنتالیا 40000 لیر
استانبول 50000 لیر
ازمیر 45000 لیر
آنکارا 30000 لیر
دنیزلی 20000 لیر

نکات مهم قبل از خرید ملک در ترکیه

اگر سرمایه برای خرید ملک در ترکیه را فراهم کرده‌اید و قصد خرید یک خانه را دارید، بهتر است نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را رعایت کنید.

  • در مورد ملک تحقیق کنید تا ملک در رهن بانک نباشد. چرا که در صورت عدم پرداخت قسط توسط فروشنده، خانه توسط بانک ضبط می‌شود.
  • هنگام انتقال سند به اداره ثبت مراجعه کرده و تمامی مراحل را در حضور شاهدان انجام دهید.
  • در صورتی که با قیمت‌ های ملک در ترکیه و نحوه خرید آن اطلاعی ندارید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.
  • همراهی یک مجموعه باسابقه، متخصص و خوش نام مانند ایستمون در تمام مراحل خرید و اخذ شهروندی می‌تواند برای شما پشتوانه مطمئنی بوده و مسبب گرفتن بهترین و سودآورترین تصمیمات شود.

ارسال دیدگاه