5 روش مهاجرت به ترکیه و هزینه های آنها

ژانویه 29, 2023
0 دیدگاه
5 روش مهاجرت به ترکیه و هزینه های آنها

مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد؟

در طی چند سال گذشته کشور ترکیه یکی از اولین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری بوده است. خب ترکیه هم از بسیاری جهات کشور ایده‌آلی بوده و با پیشرفت‌های اقتصادی، در حال حاضر توانسته نام خود را در میان کشورهای سطح بالا در دنیا جای دهد. همین خود دلیل محکمی‌ست که به ترکیه برویم. اما یکی از مهم‌ترینِ دلایل، شباهت سبک زندگی این کشور به ایرانیان است. اما سوال اینجاست؛ چطور میتوان به ترکیه مهاجرت کرد؟ هرکدام از روش‌های موجود تا چه میزان هزینه دارند؟ بدون هیچ شکی، هزینه اولین مسئله‌ای‌ست که ذهن علاقمندان به مهاجرت را به خود مشغول می‌کند. از همین رو دور از انتظار نیست بخواهیم در این مقاله علاوه بر معرفی روش‌های مهاجرت به ترکیه، هزینه‌های موجود را نیز شرح دهیم.

اگر که قصد سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در ترکیه را دارید، یا میخواهید برای ادامه تحصیل به این کشور بیایید و بطور کلی ادامه زندگی‌تان را در ترکیه بگذرانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. توضیحات کاملی را شرح می‌دهیم که به شما در اخذ بهترین تصمیم کمک خواهد کرد.

شرایط کشور ترکیه برای مهاجرت

شرایط مهاجرت به ترکیه با توجه به اینکه سراغ کدام یک از روش‌های مهاجرت می‌روید، متفاوت است. البته بگوییم؛ شاید روش‌های متفاوتی را در ادامه معرفی کنیم، اما برخی شرایط در تمامی روش‌ها یکسان است. مثل؛ برخورداری از تمکن مالی. درواقع شما باید به دولت ترکیه ثابت کنید که توانایی تامین مخارج زندگی‌تان در این کشور را دارید. اگر چه در صورت دعوت یک شرکت برای همکاری در ترکیه، به ارائه گواهی تمکن مالی نیازی نخواهید داشت.

از دیگر شرایط موجود، آگاهی به زبان ترکی‌ست. مردم ترکیه، به ندرت به انگلیسی صحبت می‌کنند و شما چه برای انجام کارهای اقامت و چه زندگی در این کشور، باید به زبان ترکی استانبولی مسلط شوید. نداشتن سوءپیشینه، ارائه پاسپورت اعتباردار و غیره هم جزء مواردی‌ست که در تمامی روش‌های مهاجرت الزامی‌ست.

روش های مختلف مهاجرت به ترکیه

در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که باید با توجه به شرایط خود به سراغ یکی از آنها رفته و پروسه مهاجرت را آغاز نمائید. هرچقدر که اطلاعات شما درخصوص روش‌های مهاجرتی بیشتر باشد، روند اخذ اقامت و حتی تابعیت این کشور نیز برایتان راحت‌تر پیش خواهد رفت.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

1.     مهاجرت تحصیلی به ترکیه

اگر بخواهیم یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به ترکیه را معرفی کنیم، باید از مهاجرت تحصیلی حرف بزنیم. در واقع به دلیل سطح بالای دانشگاه‌های ترکیه، در حال حاضر بیش از 117 هزار دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند. آماری قابل تحسین که نشان از عملکرد قابل قبول دانشگاه‌های این کشور است.

اما از هزینه‌های تحصیل در ترکیه بگوییم! ببینید با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه و البته رشته‌ای که برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، هزینه شما می‌تواند متفاوت باشد. شرایط تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آنچنان سخت نیست! اما برای حضور در دانشگاه‌های دولتی باید حتما در آزمون YÖS شرکت کرده و نمره قبولی بگیرید. با توجه به اینکه اجازه کار پاره وقت برای دانشجویان صادر می‌شود، دانشجویان این فرصت را دارند که تا حدودی مخارج زندگی و تحصیل‌شان را تامین کنند.

مهاجرت تحصیلی از طریق کار

2.     مهاجرت تحصیلی از طریق کار

  از دیگر روش‌های مهاجرت به ترکیه، کار در این کشور است. اصلی‌ترین پیش نیاز این نوع مهاجرت، آشنایی با کارفرما جهت استخدام و البته آشنایی با زبان ترکی استانبولی است. البته که برخی از شرکت‌ها به دلیل فعالیت بین المللی به کارمندانی مسلط به زبان انگلیسی نیاز دارند که خب برای پیدا کردن چنین شرکت‌هایی باید تلاش بیشتری انجام دهید.

در این نوع مهاجرت کارفرما برای اخذ مجوز کاری شما اقدام کرده و دعوت نامه‌ای را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد در این کشور به کار و زندگی بپردازید. در مهاجرت کاری شما صرفا باید هزینه‌ای جهت استقرار در این کشور در اختیار داشته باشید. هزینه‌هایی مثل اجاره خانه، خرید وسایل خانه و غیره.

مهاجرت از طریق خرید خانه

3.     مهاجرت از طریق خرید خانه

قیمت خانه در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه چقدر است؟ این سئوال بسیاری از کسانیست که این روزا در فکر مهاجرت به کشور ترکیه هستند، درواقع مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه یکی از رایج‌ترین و از جمله راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه‌ست که هرکسی با هر میزان سرمایه می‌تواند به آن برسد. درواقع با خرید ملک در ترکیه نه تنها می‌توان یک سرمایه‌گذاری پرسود را تجربه کرد، بلکه میتوان اجازه اقامت در این کشور یا حتی پاسپورت آن را بدست آورد.

درحال حاضر و طبق آخرین قوانین اعلام شده از سوی دولت ترکیه، اتباع خارجی با خرید ملکی به ارزش 75 هزار دلار میتوانند اقامت یکساله قابل تمدید این کشور را بدست آورند. البته مناطق ممنوعی وجود دارد که خرید ملک در آنها، شامل این قانون نمی‌شود. (حواستان باشد که ملک چون با هدف اقامت یکساله خریداری می‌شود باید حتما مسکونی و قابل سکونت باشد)

از طرفی با خرید ملک در هر نقطه از ترکیه اعم از تجاری و مسکونی به ارزش 400 هزار دلار، می‌توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را بدست آورید. این نکته را هم گوشه ذهنتان نگه دارید، قیمت خانه در استانبول با توجه به نوع خانه (آپارتمان معمولی، سیته، رزیدانس و ویلا) و همچنین منطقه‌ای که در آن قرار دارد، متفاوت است.

لازم به ذکر است که نیازی نیست نگران کم بودن اطلاعات خود در این زمینه شوید. کارشناسان ایستمون اطلاعات کامل و دقیقی در اختیارتان قرار خواهند داد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

4.     مهاجرت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در ترکیه هم یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه است که از طریق آن سرمایه‌ای وارد این کشور شده و اجازه اقامت برای افراد صادر می‌شود. البته که در این نوع سرمایه‌گذاری، متقاضیان باید حداقل 5 نفر نیروی ترک را به استخدام درآورند و بیمه و مالیات آن را بطور منظم پرداخت نمایند. توصیه داریم قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص این نوع سرمایه‌گذاری نسبت به انواع ساختار شرکت در ترکیه و شرایط ثبت آن، اطلاعات کاملی بدست آورید. مدارک خود را بطور کامل تهیه کرده و سپس اقدام کنید. حداقل هزینه‌ای هم که برای ثبت شرکت در ترکیه باید در نظر بگیرید؛ 2500 دلار خواهد بود. البته با توجه به نوع شرکت، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

5.     مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به ترکیه، ازدواج با یک شهروند ترکیه است. البته که شما زمانی می‌توانید برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید که حداقل 5 سال با همسرتان زندگی کرده باشید. یعنی از سال سوم اجازه ارسال درخواست به شما صادر می‌شود. البته که در طول این 3 سال، بازرسان زیادی به محل مسکونی شما مراجعه می‌کنند تا نسبت به صحت ازدواج شما اطمینان حاصل کنند. در صورتی که ازدواج صوری باشد، جریمه مالی و حتی زندانی به شما تعلق خواهد گرفت.

و در آخر

به خوبی میدانیم؛ مهاجرت به ترکیه پروسه بزرگی بوده و برای انجام آن باید حسابی تحقیق کرده و اطلاعاتتان را بالا ببرید. هیچ کاری بدون پرس و جو و تحقیق و تطابق شرایط خودتان، نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. اگر فکر می‌کنید که خرید ملک وسرمایه‌گذاری در ترکیه، روش مناسب‌تری برای مهاجرت به این کشور است، می‌توانید برای اطلاع از قیمت خانه در استانبول و حتی بازدید از پروژه‌های مختلف با ایستمون ارتباط برقرار کنید. چه بسا برخی دیگر جاب آفری خوبی دارند و با بررسی شرایط می‌بینند که هزینه زندگی در ترکیه برای آنها به صرفه‌ست و در نتیجه این مهاجرت مسیر پیشرفت را برایشان هموار می‌کند.

خلاصه اینکه قبل از بررسی شرایط موجود، هیچ اقدامی را صورت ندهید.

ارسال دیدگاه