قیمت خانه ارزان در ترکیه در 2023 چقدر است؟

ژانویه 10, 2023
0 دیدگاه
قیمت خانه ارزان در ترکیه در 2023 چقدر است؟

قیمت خانه ارزان در ترکیه

تا چه اندازه به قیمت خانه ارزان در ترکیه فکر می‌کنید؟ مسلما میدانید؛ خرید ملک در ترکیه یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت و شهروندی این کشور است. از همین‌رو اگر نمی‌خواهید خود را در گیر و دار فرآیند طولانی مهاجرت بیاندازید، خرید خانه بهترین گزینه برای شماست. در حال حاضر هم با توجه به تغییر قانون در ترکیه، با خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار، طی مدت 3 الی 6 ماه، اقامت و پاسپورت ترکیه نصیب شما خواهد شد. اما همیشه این نصیحت را از جانب ما آویزه گوشتان کنید: «اگر از قوانین ترکیه چیزی نمی‌دانید و نسبت به فرآیند اخذ اقامت و پاسپورت بی‌اطلاعید، حتما با مشاورانی کاربلد و باتجربه مشورت کنید». نکته مهم دیگر برای خرید ملک این است که قیمت خانه در ترکیه با توجه به منطقه‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید، متفاوت است. به عنوان مثال؛ شاید شما با مبلغ حدود 3 میلیارد تومان بتوانید در بخش آسیایی صاحب خانه شوید، اما شرط اخذ شهروندی، تزریق 400 هزار دلار جهت خرید ملک به اقتصاد ترکیه‌ستً! هرچقدر که مبلغ کمتری را بپردازید، مسلما پروژه دریافت اقامت نیز طولانی‌تر خواهد بود.

درباره منطقه بیلیک دوزو استانبول(Beylikdüzü) هم بخوانید.

در ادامه : از قوانین مالیات ملک در ترکیه و از بخش آسیایی و اروپایی ترکیه هم بخوانید.

قیمت خانه ارزان در ترکیه

جدیدترین شرایط خرید خانه در ترکیه

براساس آخرین اطلاعیه وزارت کشور ترکیه، شخصی که حداقل 400 هزار دلار را به خرید ملک در ترکیه اختصاص دهد، خود و همراهانش اعم از همسر و فرزندان زیر 18 سالش را صاحب پاسپورت این کشور می‌کند. البته حواستان باشد، پس از خرید خانه؛ تا به مدت 3 سال نمیتوانید ملک خریداری شده را به فروش برسانید.

در این میان هم هستند افرادی که به دنبال قیمت خانه ارزان در ترکیه میگردند. در واقع باید بپذیریم که افراد به دلایل مختلفی به سراغ خرید ملک در این کشور میروند. برخی صرفا به دنبال مکانی برای زندگی آسوده‌تر هرچند با فرآیند مهاجرتی سخت‌تر هستند، برخی میخواهند در زمان سفر به این کشور از بابت هتل و سایر موارد دغدغه‌ای نداشته باشند و برخی دیگر به دنبال اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه هستند!

کمی با خود فکر کنید؛ هدف شما از خرید خانه و اطلاع از قیمت خانه در ترکیه چیست؟ اگر کمی در اهداف‌تان دچار شک و دودلی شده‌اید، توصیه داریم با کارشناسان و متخصصان ایستمون ارتباط برقرار کنید. آنها با بررسی جزئیات و در نظر گرفتن تمامی جوانب، به شما در اخذ درست‌ترین تصمیم کمک خواهند کرد.

چرا در ترکیه ملک بخریم؟

با اندکی مقایسه قیمت خانه در ترکیه و همچنین ایران میتوان سریعا به این نتیجه رسید که خرید ملک در این کشور با توجه به شرایط اقتصادی و سایر مزایایی که با خود به همراه دارد به صرفه‌تر است. ( چه بسا که هم اکنون هم خرید ملک در ایران کار آسانی نبوده و میتوان قیمت‌های خانه را با قیمت‌ خانه‌ها در بهترین کشورهای جهان مقایسه کرد.) اما برترین مزیت‌هایی که ما را به این خرید ترغیب می‌کند چیست؟

موقعیت جغرافیایی ترکیه، کشوری که پل ارتباطی میان اروپا و آسیاست، اولین مقوله‌ای‌ست که افراد، خصوصا تجار را به سمت خود جذب می‌کند. با توجه به قیمت خانه ارزان در ترکیه که اغلب با بهترین و بروزترین سبک‌های معماری در دنیا ساخته شده‌اند، میتوان زندگی در این کشور را موقعیتی مناسب برای پیشرفت و ساخت آینده‌ای متفاوت دانست.

در حال حاضر شهرهایی مانند استانبول، آنکارا، بدروم، آنتالیا و ازمیر را باید از جمله بهترین شهرها برای زندگی و سرمایه گذاری دانست. برای خرید ملک در این کشور هم نیازی به نگرانی نیست، زیرا شما فرصت دارید به مدت 90 روز بدون ویزا در این کشور بمانید، تحقیقات لازم را انجام داده و اطلاعات لازم حتی جزئی‌ترینِ آنها را کسب کنید و سپس خانه مدنظرتان را انتخاب نمائید.

قیمت خانه ارزان در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه باید چقدر هزینه کنیم؟

در ابتدا باید به شما بگوییم؛ هر منطقه از استانبول، از قیمت و نرخ متفاوتی برخوردار است. مسلما هر چقدر که محله‌های بالاتری را برای خرید خانه انتخاب کرده و خانه‌های لوکس‌تری را بپسندید، قیمت نیز بالاتر رفته و چه بسا از 400 هزار دلار هم بیشتر شود. البته این مسئله تاثیری در شرایط اخذ پاسپورت و شهروندی این کشور ندارد.

اما اگر بخواهیم از نظر حدودی شما را با قیمت خانه ارزان در ترکیه آشنا کنیم؛ باید بگوییم در حال حاضر با چیزی حدود دو میلیون لیر به بالا میتوانید خانه‌ای معمولی در استانبول بیابید که مشمول اخذ شهروندی هم بشود. البته این مسئله در شهرهای دیگر کمی متفاوت است. فراموش نکنید که استانبول یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید. از طرفی این روزها قیمت خانه در ترکیه روند صعودی خود را طی می‌کند و این فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است تا ارزش سرمایه‌شان را بالا ببرند.

با این حال فراموش نکنید این حدود قیمت ثابت نبوده و باز هم با توجه به شرایطی که برای خود در نظر گرفته‌اید می‌تواند تغییر کند. توصیه داریم برای اطلاع از قیمت خانه در ترکیه، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

خرید ملک با 75 هزار دلار و اخذ اقامت ترکیه

پیدا کردن خانه در ترکیه اگر با کمک افرادی متخصص، حرفه‌ای و کاربلد انجام گیرد، آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید سخت نیست! برای بسیاری غیرقابل باور است اما شما میتوانید در این شهر بزرگ، دوست داشتنی و جادویی، با هر مبلغی که میخواهید، خانه‌ای متناسب با سلیقه‌تان بیابید.

قیمت خانه ارزان در ترکیه

درحال حاضر با توجه به آخرین قوانین اعلام شده از جانب دولت ترکیه، در صورت خرید ملکی به ارزش 75 هزار دلار به بالا، میتوانید به راحت‎ترین شکل ممکن اقامت یکساله این کشور را دریافت نمائید. حواستان باشد که این نوع از اقامت با اخذ پاسپورت و تابعیت متفاوت بوده و صرفا اقامت یکساله و توریستی به شما تعلق میگیرد. با این تفاوت که در صورت تمایل به ادامه زندگی در ترکیه و تمدید اقامت‌تان، کار به مراتب آسان‌تری پیش روی شماست.

 

خرید خانه به ارزش 50 هزار دلار

شاید باور این مسئله کمی سخت باشد، اما حتی با مبلغ 50 هزار دلار هم می‌توان در ترکیه ملکی خریداری کرد و در آن به زندگی پرداخت. هر چند که با این مبلغ سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت در شهرهای بزرگ وجود ندارد و فقط در شهرهای کوچک ترکیه می‌توان با این مبلغ اقامت دریافت کرد. البته می‌توان آن را محلی برای کسب درآمد ارزی هم دانست. درواقع شما با خرید ملک در کشور ترکیه و اجاره آن به سایرین، می‌توانید درآمد ارزی را که تقریبا تمامی ایرانیان به دنبال آن هستند را برای خود به ارمغان آورید.

از همین‌رو باید این نوید را بدهیم که میتوانید روی کارشناسان و متخصصان ایستمون جهت پیدا کردن خانه‌ای با قیمت معقول حساب باز کنید.

قیمت ارزان خانه در ترکیه

نکات مهمی که در زمان خرید ملک باید توجه کنید

فارغ از هر چیزی زمانی که تصمیم به کسب اطلاعات از قیمت خانه ارزان در ترکیه می‌گیرید، برای خود مشخص کنید که قصد مهاجرت و زندگی در کدام یک از شهرهای ترکیه را دارید. مسلما آگاهید استانبول به عنوان یکی از برترین شهرهای ترکیه، فرصت بسیار ویژه‌ای را برای پیشرفت پیش روی شما قرار می‌دهد. به علاوه اینکه شرایط هر شهر و هزینه‌های مرتبط با آن نیز متفاوت است. به عنوان مثال؛ هزینه‌های زندگی و خرید ملک در استانبول با شهری مثل آنتالیا و بدروم و ازمیر تفاوت دارد.

اما مواردی که در راستای خرید ملک و پیدا کردن قیمت خانه ارزان در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • خانه‌ای داخل شهر را می‌پسندید یا خانه‌ای ساحلی یا خانه‌ای با منظره دریا؟
  • مسافت خانه با مراکز خرید و مراکز درمانی چقدر باشد؟
  • می‌خواهید در خانه‌ای آپارتمانی، ویلایی، یا اداری-تجاری زندگی کنید؟
  • فروشنده‌ای که با آن قرارداد می‌بندید را به خوبی بشناسید و مطمئن شوید که خانه را به نام‌تان زده است.

توجه به این نکات بسیار مهم بوده و لازم است تا با نهایت دقت آنها را بررسی کنید. اگر چه قوانین و سیستم‌های بسیار مشخصی در کشور ترکیه وجود دارد که پیروی از آنها شما را با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهد کرد. اما همیشه احتیاط شرط عقل است!

قیمت خانه ارزان در ترکیه

افزایش قیمت ملک در ترکیه

یک بررسی کوتاه قیمت‌ سال‌های قبل خانه در ترکیه به ما نشان می‌دهد که در همین چند سال گذشته، خصوصا از زمان آغاز جنگ بین روسیه و اکراین و مهاجرت غیرقابل پیش بینی مهاجران به ترکیه، قیمت خانه به طور قابل توجهی روند صعودی به خود گرفته که بسیاری از ترک تباران را نیز متعجب کرده است.

با این حال، اگر به دنبال سرمایه گذاری و اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور هستید، الان بهترین فرصت است تا زندگی متفاوتی که همیشه به دنبالش بودید را استارت بزنید.

و در آخر

مهاجرت و خرید خانه در ترکیه مقوله بزرگی‌ست که نمیتوان به سادگی درباره آن تصمیم گیری کرد. به خوبی آگاهیم که در ابتدای امر اکثرا افراد به دنبال قیمت خانه ارزان در ترکیه می‌گردند. اما پس از بررسی و موشکافی میبینند که با خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار در این کشور نه تنها موفق به اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه می‌شوند بلکه از تمامی حقوق نیز بهره مند شده و از طرفی به دلیل اعتبار بالای پاسپورت این کشور، میتوانند بدون ویزا به سایر کشورها نیز سفر کنند! دیگر چه چیزی میتواند از این بهتر باشد؟

در این مقاله ما تلاش کردیم تا حد ممکن شما را با قیمت خانه ارزان در ترکیه آشنا کنیم و مزایای خرید ملک در این کشور را با شما به اشتراک بگذاریم. با این حال اگر فکر می‌کنید همچنان ابهاماتی در این زمینه در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید به بخش تماس با ما سایت ایستمون رفته و با کارشناسان خبره ما ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد و مسیر صحیح رسیدن به خواسته‌هایتان را پیش روی شما قرار خواهند داد.

ارسال دیدگاه