مقایسه معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه در سال 2023

ژانویه 10, 2023
0 دیدگاه
مقایسه معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه در سال 2023

ریسک‌ها و معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه؟این روزها هرکدام از شبکه‌های اجتماعی را که باز کنید، محتوایی درخصوص خرید ملک در ترکیه میبینید. درواقع تبلیغات به اندازه‌ای افزایش یافته که تقریبا همه میدانند با خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار در این کشور میتوان تابعیت و پاسپورت آن را دریافت کرد. یا با خرید خانه‌ای به ارزش 75 هزار دلار، حداقل اقامت این کشور را گرفت و به زندگی در آن پرداخت. اما اجازه دهید سوال بسیار مهمی را مطرح کنیم؛ چرا کسی از معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه صحبت نمی‌کند؟ آیا این نوع سرمایه گذاری بی دردسر و مشکل است؟ بگذارید سوال مهم‌تری بپرسیم؛ آیا مزایای خرید ملک در ترکیه به اندازه‌ای‌ست که بتوان از معایب آن چشم پوشی کرد؟

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

 

با توجه به این سوالات و ابهاماتی که در ذهن افراد وجود دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایستمون به بررسی ریسک‌ها و مقایسه معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

چالش‌های خرید ملک در ترکیه

بدون هیچ شکی، تصاویری که از خانه‌های رویایی و لوکس استانبول منتشر می‌شود، دل هر بیننده‌ای را آب کرده و او را برای خرید ملک در این کشور ترغیب می‌کند. چه بسا همین داغ بودن تب خرید و فروش ملک در استانبول هم باعث شده تا طی چند سال گذشته افراد زیادی را ببینیم که با یک سرمایه‌گذاری درست، به خانه رویاهایشان برسند. اما در این میان هم بودند افرادی که با رویای ساخت یک زندگی لوکس راهی ترکیه شده‌اند و نه تنها نتوانسته‌اند ملکی خریداری کنند، بلکه سرمایه‌شان را نیز از دست داده‌اند. و دقیقا رسیدن به همین مرحله‌ست که باعث می‌شود افراد از معایب خرید ملک در ترکیه صحبت کنند و مزایای آن را نادیده بگیرند.

آمار خرید آپارتمان در ترکیه بعد از سال 2015

آمار نشان می‌دهد بعد از سال 2015، تقاضای خرید آپارتمان در ترکیه و شهرهایی مثل استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا و بدروم به شدت بالا رفته و توجه سرمایه گذاران زیادی به این کشور جلب شده است. قیمت مناسب خانه، هزینه‌‌های معقول زندگی و غیره جزء مهم‌ترین مزیت‌هایی‌ست که خرید ملک در ترکیه برای خریداران به همراه دارد. اما مسلما در این مسیر چالش‌های مختلفی پیش روی آنهاست. از جمله این چالش‌ها عبارتند از:

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

چالش اول: بدست آوردن اطلاعات

خریداران و متقاضیان باید اطلاعات خود را در خصوص قوانین و مقررات کشور ترکیه و روند خرید ملک بالا ببرند. اما به خوبی آگاهیم که این اطلاعات صرفا با مطالعه مقاله در وبسایت‌ها یا صحبت با افرادی که سابقه خرید ملک در این کشور را دارند بدست نمی‌آید. زیرا خرید هر خانه روال قانونی مختص به خود را دارد و مسلما نمی‌توانید با تجربه شخصی دیگر، خرید خانه، پروسه‌ای به این مهمی با این حجم از هزینه را پیش ببرید. اینجاست که مشورت با افرادی باسابقه و کاربلد اهمیت پیدا می‌کند. میتوانید در طول این پروسه روی مشاوران و کارشناسان ایستمون حساب باز کنید.

آنچه دیگزان میخوانند : قوانین مالیات ملک در ترکیه و تحصیل در ترکیه و رستوران های معروف ترکیه مانند : آشپز نصرت(nusret)

چالش دوم: بازدید از خانه‌های لوکس و قانونی

قانونی بودن خانه از هر لحاظ مسئله بسیار مهمی‌ست که در زمان خرید خانه در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید. گاها این امکان وجود دارد که برخی از خانه‌ها، نسبت به محله‌ای که در آن قرار دارند، از قیمت پایین‌تری برخوردارند. این اتفاق اغلب زمانی رخ می‌دهد که خانه مدنظر شما از نظر سند ملکی و سایر موارد قانونی، دارای مشکل است. اهمیت دادن به این موضوع باعث می‌شود تا در زمان انتقال سند با هیچ مشکلی روبرو نشوید.

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

چالش سوم: شناخت محلات

یکی دیگر از چالش‌هایی که در زمان خرید ملک در استانبول با آن روبرو می‌شوید، شناخت محلات است. درواقع با شناخت صحیح محلات میتوانید خانه‌ای مطابق با بودجه‌تان بیابید و از طرفی با سنجش صحیح قیمت‌ها، قانونی بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید.

خرید ملک در ترکیه چه معایبی دارد؟

تاکنون به معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه فکر کرده‌اید؟ درواقع با توجه به استقبال بی نظیر متقاضیان از خرید ملک در این کشور، اکثرا به مزایای خرید ملک در ترکیه فکر می‌کنند و معایب و مشکلات آن را در نظر نمی‌گیرند. اما باید بدانید که هر کاری معایب مختص به خود را داشته و برای تصمیم گیری بهتر لازم است تا آنها را بشناسید.

· عدم تسلط به انگلیسی

یکی از معایبی که درنظر اول به چشم میخورد، زبان کشور ترکیه است. شاید با خود فکر کنید ترکیه کشوری توریستی بوده و می‌توانید با تسلط به زبان انگلیسی به راحتی در آن زندگی کنید. اما توصیه داریم این فکر را همینجا دور بریزید. زیرا با وجود تمامی شرایط بالا، مردمان ترکیه به ندرت انگلیسی صحبت می‌کنند و اگر ترکی ندانید به سختی میتوانید امورات مرتبط با خرید خانه و روند اداری آن را پیش ببرید. همین مسئله هم باعث شده تا سودجویان از عدم تسلط به این زبان سوء استفاده کرده و دردسرهایی به وجود آید.

· امکان ابطال قرارداد خرید ملک

یکی دیگر از معایب خرید ملک در ترکیه، امکان ابطال قرارداد خرید ملک است. درواقع اگر به سراغ خرید خانه‌ای بروید که قوانین جمهوری ترکیه را نقض کرده باشد، یا از زمان مهلت شروع و پایان پروژه ساخت ساختمان گذشته باشد و همچنین مجوز پایان کار نداشته باشد، قوانین ترکیه این اجازه را به طرفین میدهد تا قرارداد خرید ملک را باطل کنند.

· پرداخت مالیات و هزینه‌های جانبی خرید ملک

نرخ مالیات در ترکیه بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید اهمیت دارد و ارتباط مستقیم میان میزان سود و دریافت خالص از شرکت مورد سرمایه گذاری، برهیچکس پوشیده نیست. مسلما هر چقدر نرخ مالیات بیشتر باشد، سود حاصله برای سرمایه گذاری نیز کمتر خواهد بود.

یکی از معایب خرید ملک در ترکیه هم همین است. زیرا به محض اینکه خریدار، ملک مدنظر را خریداری می‌کند، باید مالیات آن را بپردازد. علاوه بر این، مالیات هزینه‌های جانبی دیگر از جمله ثبت سند و غیره نیز وجود دارد. حال اگر خریدار قصد اجاره دادن ملک را داشته باشد هم باید مالیات بر درآمد حاصل از آن را نیز بپردازد.

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

حال که معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه را میدانید، زمان مناسبی‌ست از مزایای خرید ملک در ترکیه هم بگوییم تا با یک مقایسه‌ی کامل، بهترین تصمیم گیری ممکن برای خرید ملک در ترکیه را انجام دهید.

1. اخذ اقامت ترکیه

از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران، بر معایب خرید ملک در ترکیه چشم پوشی کنند، اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت این کشور است. در واقع با خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار میتوانید تابعیت و پاسپورت این کشور را بگیرید و همچون سایر شهروندان ترکیه در شرایط مساوی از تمامی حقوق ممکن بهره مند شوید. حتی با خرید ملک به ارزش 75 هزار دلار به بالا هم میتوانید اقامت یکساله این کشور را بدست آورید. پروسه این نوع از اقامت کاملا متفاوت بوده و باید هر ساله برای تمدید آن اقداماتی را انجام دهید.

2. هزینه مناسب زندگی

از دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه هزینه زندگی بسیار معقول در این کشور است. البته با توجه به تورم ایجاد شده به دلیل اتفاقات جهانی نظیر پاندمی کرونا و وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه، شاهد افزایش قیمت قابل توجهی در ترکیه بوده‌ایم. با این حال در مقایسه با ایران میتوان گفت که همچنان هزینه زندگی مناسب است!

3. شرایط کار و زندگی بهتر

نزدیکی تمدن و فرهنگ میان ایرانیان و مردمان ترکیه، باعث شده تا این کشور به محلی مناسب برای مهاجرت و زندگی ایرانیان تبدیل شود. با توجه به اینکه پس از سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه میتوان اجازه کار در این کشور را بدست آورد، ساخت آن زندگی رویایی که در ذهن دارید اصلا دور از دسترس نیست.

4. وجود امکانات گسترده

کشور ترکیه خصوصا شهر استانبول از امکانات و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که باعث شده هم خود و هم خانواده‌تان شرایط بسیار متفاوت‌تری را تجربه نمائید.

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

اهمیت مشاوره در زمان خرید ملک در ترکیه

با توجه به معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه میتوان گفت؛ به باد دادن سرمایه میتواند در چشم برهم زدنی اتفاق بیوفتد. از همین‌رو حضور مشاور و وکیلی مجرب در این حوزه در کنار شما ضرروری بوده و کمک می‌کند راه‌هایی که منجر به از بین رفتن سرمایه‌تان میشود را شناخته و در مسیری درست قدم بردارید.

از همین‌رو بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، با متخصص و کارشناسی باتجربه و کاربلد مشورت نمائید تا نه تنها در انجام تمام مراحل در کنارتان باشد، بلکه به درست‌ترین و مناسب‌ترین شکل ممکن شما را در اخذ تصمیم‌گیری کمک می‌نماید.

باز هم میگوییم که شما در این مسیر تنها نیستید و متخصصان ایستمون همواره کنار شما هستند. آنها نه تنها از قوانین مهاجرتی مطلع‌اند بلکه شما را در تمامی مراحل خرید خانه از بازدید تا ثبت و انتقال سند همراهی می‌کنند.

ارسال دیدگاه