کدام‌یک از شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری ایده‌آل است؟

آوریل 22, 2023
0 دیدگاه

بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری

حقیقت آن است که شما به‌دنبال هرنوع سرمایه‌گذاری که باشید، در ترکیه آن را خواهید یافت. اگر به دنبال آدرسی می‌گردید که در آن بتوانید سرمایه‌گذاری امن، راحت و پرسودی را داشته باشید، ما به شما کشور دوست و همسایه، ترکیه را معرفی می‌کنیم. بیشتر شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری ایده‌آل هستند؛ از این جهت که مزایا و خدمات بسیار زیادی در اختیارتان قرار می‌دهند. املاک و مستغلات ترکیه، سیلی از سرمایه‌گذاران خارجی را به این کشور جاری کرده است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای خرید خانه در ترکیه ، دریافت پاسپورت این کشور است و از آن پس، شما به‌عنوان شهروند این کشور شناخته می‌شوید. البته با وجود این‌که این کشور، مقصد ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری‌ست، اما باید به‌خوبی بدانید که کدام شهرها برای مال‌اندوزی مناسب‌ترند. بیایید با هم نگاهی داشته باشیم به بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری.

 

پیش از سرمایه‌گذاری، به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

پیش از آن‌که بخواهیم به مهم‌ترین و بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری اشاره کنیم، لازم است تا ابتدا به برخی از جزئیات و المان‌هایی که هنگام سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند اشاره کنیم. پیش از تصمیم‌گیری برای یک فعالیت سودآور، به این موارد توجه کنید:

  • فاصله بین ملک تا مسیر اصلی
  • طرح‌های سرمایه‌گذاری دولتی یا شخصی
  • مرکز شهر یا حومه شهر
  • نزدیکی به راه‌آهن یا فرودگاه
  • خطوط برق، آب و گاز
  • جنگل و مناطق حفاظت‌شده
  • مناطق نظامی
  • مناطق گردشگری
  • مناطق صنعتی

این‌ها مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که هنگام سرمایه‌گذاری باید توجه کافی به آن‌ها داشته باشید؛ زیرا به‌شدت می‌توانند روی بازگشت سود و ارزش سرمایه شما تاثیر بگذارند. از همه مهم‌تر، خرید ملک با حداقل 75 هزار دلار، باعث اقامت شما در این کشور می‌شود که بی‌شک آپشنی پرسود برای شما خواهد بود.

همچنین با خرید ملکی با ارزش حداقل 400 هزار دلار، شهروند رسمی ترکیه به‌شمار خواهید رفت. اکنون بیایید بهترین شهرهای ترکیه را از منظر سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار دهیم.

 

استانبول: در صدر شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری

استانبول: در صدر شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری

همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود، استانبول باید در صدر این لیست قرار می‌گرفت. البته این لیست براساس اولویت شهرها رتبه‌بندی نشده است؛ اما لازم دانستیم استانبول را به دلیل موقعیت منحصربه‌فردش در صدر قرار دهیم.

استانبول یکی از بهترین شهرها برای گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی‌ست. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های ترکیه در سال‌های اخیر به این شهر اختصاص می‌یابد؛ پروژه‌هایی از جمله:

  • فرودگاه جدید استانبول با موقعیتی ویژه‌ در شهر
  • پل‌های معلق
  • بلندترین آسمان‌خراش‌های ترکیه
  • بلندترین ساختمان‌ها در مکان‌های قدیمی، مدرن، توریستی و تجاری
  • بزرگ‌ترین باغ‌ها
  • بزرگ‌ترین مساجد
  • و …

همه این پروژه‌ها، استانبول را به قلمرویی پیشرو در دنیای اقتصاد تبدیل کرده است. همچنین وجود بناهای تاریخی، امکانات گردشگری و پلی بر فراز تنگه بسفر که آسیا را به اروپا متصل می‌کند، استانبول را به مکانی جذاب برای خارجی‌ها تبدیل کرده است تا بتوانند با آسودگی خاطر سرمایه‌شان را در این کشور خرج کنند. به همین دلیل هم خرید ملک در استانبول همواره مورد استقبال سرمایه‌گذارن بزرگ داخلی و خارجی این کشور قرار گرفته است.

  • متوسط قیمت ملک در استانبول: حدودا متری 40 هزار لیر

 

آنکارا: پایتخت ترکیه و یکی از شهرهای مهم برای سرمایه‌ داران

به آنکارا می‌رویم؛ شهری که از نظر سیاسی و اجتماعی در موقعیت بسیار مهمی قرار دارد و اکثر سفارتخانه‌ها در آن متمرکزند. از آن‌جایی که اشخاص سیاسی در این شهر رفت‌وآمد می‌کنند، خدمات رفاهی، مواد غذایی و امکانات شهری در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

بیشتر کارخانجات در آنکارا متمرکزند و از همین رو سرمایه‌داران زیادی در این شهر حضور دارند. از زمانی که آنکارا به پایتخت ترکیه مدرن تبدیل شد، خرید خانه در این شهر رشد چشمگیری داشته است. از آن‌جایی که آنکارا از نظر جغرافیایی در نقطه ایده‌آلی قرار دارد و شهرها و مسیرهای اصلی را به یکدیگر متصل می‌کند، سرمایه‌گذاران، این شهر را به‌عنوان محل اقامت خود انتخاب می‌کنند تا به سایر شهرها دسترسی بهتری داشته باشند.

آنکارا اقتصاد محلی باثباتی دارد که امتیاز بسیار مهمی محسوب می‌شود. همچنین به دلیل تولید پشم باکیفیت، نیاز کشور را از این حیث رفع می‌کند و حتی گاهی اوقات بازارهای اروپایی را مورد هدف قرار می‌دهد. وجود بناهای باستانی رومی (ستون‌ها و معابد) و موزه‌های عثمانی (از جمله موزه آناتولی)، ارزش آنکارا را در بین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری افزایش می‌دهد.

  • متوسط قیمت ملک در آنکارا: متری 20 هزار لیر

 

ازمیر: تعریفی نوین از تجارت و شهروندی

به‌سراغ یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری می‌رویم که زیبایی آن وام‌گرفته از زیبایی دریای اژه و مناطق ساحلی‌ست. این مناطق ساحلی، مقصدی دنج و رویایی برای گردشگران خارجی محسوب می‌شوند که عموما سرمایه قابل توجهی را با خود به این شهر می‌آورند.

انواع نمایشگاه‌های تجاری در این شهر برگزار می‌شود و مقصدی همیشگی برای بازرگانان ترکی و خارجی به‌حساب می‌آید. وجود دانشگاه‌های بین‌المللی و همچنین مکان‌های تاریخی و توریستی، ارزش این شهر را برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد.

از موزه باستانی ازمیر گرفته تا خرابه‌های شهر آگورا -که قدمت آن به دوران یونان برمی‌گردد- و یک بنای تاریخی باستانی که قدمت آن به 6000 سال قبل از میلاد می‌رسد، این شهر را به نقطه‌ای اعجاب‌انگیز برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به تاریخ تبدیل کرده است. در بین انواع سرمایه‌ گذاری‌ها، خرید آپارتمان در ازمیر بیشتر مورد توجه است.

  • متوسط قیمت ملک در ازمیر: متری 30هزار لیر

 

آنتالیا: مرکز تفریحات آبی ترکیه

آنتالیا: مرکز تفریحات آبی ترکیه

بزرگ‌ترین شهر در سواحل مدیترانه، شهر آنتالیاست که بیش از 300 روز آن در سال آفتابی‌ست. احتمالا شما هم آنتالیا را به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی می‌شناسید؛ این موضوع به دلیل وجود ساحل بسیار زیبا و دهکده توریستی آلانیاست. این شهر دارای زمستانی معتدل و تابستانی گرم است که شرایط را برای فعالیت‌های آبی و آفتاب‌گرفتن در ساحل فراهم می‌کند.

از آن‌جایی که عموم گردشگران برای تفریح و ورزش‌های آبی به این شهر سفر می‌کنند، به آنتالیا “مرکز تفریحات آبی ترکیه” می‌گویند. نمای بیشتر خانه‌ها در این شهر بسیار زیبا و چشم‌نواز است؛ همچنین اگر به دنبال خرید خانه در شهری بی‌سروصدا و آرام هستید، آنتالیا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری در این شهر، اقتصاد آنتالیا بسیار پررونق است و سرمایه‌گذاران زیادی مایلند تا فعالیت‌های سودآور خود را در این شهر ادامه دهند.

چنان‌چه قصد راه‌اندازی یک تجارت گردشگری و صنعتی را دارید، ما آنتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین این شهر در بین تمامی شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری و خرید ملک، رشد بیشتری داشته و از امکانات رفاهی بسیار مناسبی برخوردار است.

  • متوسط قیمت ملک در آنتالیا: متری 35هزار لیر

 

ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری کدام‌اند؟

ارزان‌ترین شهرهای ترکیه عموما ناشناخته و در حاشیه‌اند. برای زندگی یا خرید ملک در ترکیه، معمولا شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا شناخته‌شده‌اند که البته باید توجه داشت که این‌ها در بین گران‌ترین شهرها قرار می‌گیرند. اما اگر در کل بخواهیم به ارزان‌ترین شهرها اشاره کنیم، از این‌ها می‌توانیم نام ببریم:

این شهرها همگی جزو شهرهای کوچک و البته زیبا محسوب می‌شوند که به دلیل ارزان‌بودن قیمت خانه‌ها، گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید ملک به‌شمار می‌روند. سبک زندگی در این شهرها آرام و به‌دور از هیاهوست؛ البته در مقایسه با شهرهایی مثل استانبول و ازمیر که شلوغ و پرجمعیت هستند.

 

شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری به‌شدت مناسبند

شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری به‌شدت مناسبند

همان‌طور که مطالعه کردید، بسیاری از شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری مطلوبند و شما می‌توانید با دودوتا چهارتای ساده، به این نتیجه برسید که سرمایه‌تان با سودی قابل توجه به شما برمی‌گردد. در این مقاله به مهم‌ترین و سودآورترین شهرهای ترکیه پرداختیم و در انتها هم ارزان‌ترین شهرها برای خرید خانه را اسم بردیم.

چنان‌چه قصدتان برای سرمایه‌گذاری جدی‌ست و می‌خواهید تحولی اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید، به شما توصیه می‌کنیم با کارشناسان ایستمون در ارتباط باشید؛ زیرا متخصصان ما می‌توانند بهترین مشاوره را برای سرمایه‌گذاری به شما ارائه دهند. خرید خانه‌های درجه‌یک در شهرها و مناطق رو به رشد و سودآور را به ایستمون بسپارید.

 

ارسال دیدگاه