برج دختر ترکیه در 2023

آگوست 24, 2021
0 دیدگاه
برج دختر ترکیه در 2023

برج دختر یا همان کیزکولسی استانبول

همه چیز درباره برج دختر استانبول

برج دختر یا همان کیز کولسی ، مطمئنا یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی استانبول به شمار میرود. بخاطر موقعیت جغرافیایی و تاریخی که این برج دارد ، توجه همگان را به خود جلب کرده است. نویسندگان بنام ، گردشگرهای معروف ، رسانه ها ، خلاصه همه و همه.

این بنای تاریخی مهیج که در یکی از زیباترین محله های استانبول قرار دارد ، برج میدن نام داشته که امروزه به اسم کیز کولسی (برج دختر) شناخته می‌شود که با بافت تاریخی افسانه‌ای و منظره باشکوهی که دارد ، برای تعطیلات آخر هفته لذت بخش، انتخاب بسیار مناسبی است.

برج دختر

راه دسترسی به برج دختر و هزینه ها

در این پست قصد داریم موقعیت مکانی ، مسیرهای دسترسی و هزینه‌های مکان‌ها و رستوران‌های موجود در اطراف برج دختر را برای شما ارائه دهیم. افسانه‌ها و شهرهای بسیاری در وصف این برج تاریخی گران قدر وجود دارد و فضای عرفانی این بنا هم گویای چرای سروده شدن این  قصه‌ها و اشعار است.

چگونه به برج دختر برویم؟

برج میدن در منطقه اوسکودار استانبول قرار دارد. یکی از بناهای تاریخی باشکوه است که هرکسی که به استانبول می آید حتما آن را دیده است. هر گردشگری که می خواهد در یک حال و هوای معنوی تاریخی غرق شود، حتما باید حداقل یک بار از آن دیدن کرده باشد.

برای رفتن به برج دختر کافی است به اوسکودار بروید. از آنجا می‌توانید با تماشای هوای زیبای به سمت ساحل پیاده روی کنید و به بنای مورد نظرمون برسید. با این حال، اجازه دهید با توجه به مسیری که از آن می‌آیید ، از جاده هایی که بهتون پیشنهاد می‌کنیم، استفاده کنید.

زمانی که شما سمت امینونو (Eminönü) هستید ، میتوانید با استفاده از کشتی یا ایستگاه سیرکجی مارمارای (Sirkeci Marmaray) به اوسکودار (Üsküdar) بروید و از میدان اسوکودار حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید تا به برج دختر برسید.

در میدان اوسکودار، اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید و به برج برسید البته باید گفت مه همان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها شما را دوباره به میدان اووسکودار بازمی‌گردانند.

اگر پیاده این مسیر را طی کردید حتما نوشیدن یک فنجان چای در مقابل برج دختر را فراموش نکنید.

برج دختر

محوطه برج دختر (کیز کولسی)

در آنجا محل‌های مناسبی برای استراحت و نشستن وجود دارند مثل فضای سبزی که در آن نزدیکی هست و همیشه شلوغ و پرشور و حال است و صندلی‌هایی که در تابستان و زمستان و به خصوص برای تماشای غروب آفتاب در آن منظره زیبا بسیار مناسب هستند. در میان مکان‌هایی که در اوسکودار باید از آن دیدن کنید، خانه‌های زیبایی هستند که در نزدیکی برج میدن(دختر) وجود دارند و واقعا تماشایی هستند.

بر اساس مطالعات یک دانشمند یونانی، قطعه زمینی از سواحل آسیا جدا شده بود و کشیده شد به این مکان و این جزیره کوچک را تشکیل داد . فرمانده آتنی در اینجا برجی ساخت تا کشتی‌های عبوری این مسیر را کنترل کند.

سازنده اصلی و تغییر و تحولات برج دختر از ابتدا تا الان

ساخت واقعی این برج توسط فرمانده مانوئل کامنوس اتفاق افتاد. در زمان فتح استانبول، ونیزی‌ها از آن برج بعنوان پایگاه‌شان استفاده می‌کردند. فاتح سلطان محمد این پایگاه را از بین برد و قلعه‌ای بر روی آن ساخت که در زلزله سال 1510 میلادی آسیب شدیدی دید و در زمان سلطنت یاووز سلطان سلیم بازسازی شد. بعد از قرن هجدهم، یک فانوس بر روی آن گذاشته شد. در دوران حکومت محمود دوم، تعمیراساسی آن انجام گرفت و کتیبه‌ای با امضای محمود دوم  بر روی سنگی از جنس مرمر ، بالای دروازه برج میدن (دختر) نصب شد.

پس از آن کیز کولسی(برج دختر) ، در سال 2000 ، به عنوان رستوران موزه شروع به کار کرد.

آنچه دیگران میخوانند : معرفی منطقه اسکودار ترکیه و خرید ملک در ترکیه و اقامت ترکیه.

هزینه گردش در برج دختر یا همان برج میدن

کسانی که قصد دارند در برج دختر غذا بخورند. سرو صبحانه در روزهای وسط هفته بین ساعت 09:00 تا 13:00 سرو می شود و هزینه ورودی برج میدن برای هر نفر 55 لیر است. تمامی افرادی که می خواهند با رزرو به اینجا بیایند باید به ازای هر نفر هزینه پرداخت کنند.

در روزهای آخر هفته صبحانه به صورت سلف سرویس سرو میشود و امکان صرف صبحانه بین ساعت 10:00 تا 13:00 وجود دارد و هزینه ورودی آخر هفته به برج میدن هم برای هر نفر، 85 لیر است.

هزینه های کسانی که می خواهند فقط برای بازدید از بخش موزه وارد برج دختر شوند، و اوقات خوشی را بگذرانند در زیر اشاره شده :

ورودی برای بزرگسالان: 25 لیر است

برای دانشجو: 15 لیر

کسانی که کم‌توانی 60 درصد یا بیشتر دارند، می توانند به صورت رایگان وارد شوند

 و از دانش آموزان با کم‌توانی زیر 60 درصد ، هزینه دانشجویی دریافت می‌کنند

و از کسانی که کارت جانبازی دارند هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

افرادی از بستگان شهیدان هستند و کارت دارند نیز می‌توانند به صورت رایگان وارد موزه شوند.

محوظه برج دختر

از داستان ها و افسانه های برج دختر

استانبول سرزمین هزار و یک عشق که در تمام نماد ها و معماری هایش معشوقی را در جستجوی عشقش می‌توان دید

برج دختر هم از این قاعده مستثنی نیست

و چه بسا که هر اجر این بنا به داستانی عاشقانه پیوند خورده است

بنایی با سه افسانه از ناکامی عشاقی سینه چاک که نرسیدن به معشوق  دلیل جاودانی شان بوده است

مرد جوانی که با نام لیندروس شناخته می شد عاشق راهبه­ای به نام هیرو شد که در این برج زندگی می­کرد.

هر شب، هیرو آتشی بر می افروخت تا معشوقش را به این جزیره­ ی کوچک راهنمایی کند.

با این وجود، یک شب، آتش بوسیله­ ی طوفان از جزیره خارج شد و لیندروس راهش را گم کرد و در تنگه­ی بسفر غرق شد.

هیرو چنان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت که نتوانست مقاومت کند و خودکشی کرد.

داستان دیگر این است که طالع­ بینی به پادشاه گفت که دخترش در اثر نیش زدن مار خواهد مرد. برای محافظت از او، پادشاه قلعه­ ای در دریا ساخت که دخترش در آن­جا با امنیت زندگی کند؛ با این وجود، ماری که در جعبه­ ی میوه مخفی شده بود، به جزیره راه یافت و دختر پادشاه بعد از نیش زدن مار درگذشت.

آخرین افسانه مانند دو افسانه ی قبلی جالب است، باتال قاضی، داستان مردی با این نام را دنبال می­کند که گفته شد عاشق دختر تکفور (حاکم مسیحی) شد. تکفور مانع از رسیدن آنان به یکدیگر شد و دخترش را در قلعه محصور کرد، سپس باتال قاضی به جزیره حمله کرد و عشقش را ربود و به سمت غروب فرار کرد. گفته می­ شود که این سخن مشهور:

) او که اسب را برمی­دارد، از اسکودار میگذرد((

از این داستان گرفته شده است و به این معنی است که آن­هایی که بدون اندیشه ی بسیار زیاد، عمل     می­ کنند زودتر به اهدافشان می­ رسند.

بسیاری برج دختر را به عنوان سمبلی از شهر استانبول می شناسند و به ترکی استانبولی به آن Kız Kulesi می گویند.

برج استانبول بر روی جزیره ای کوچک در میان تنگه بسفر جای گرفته است.

برج دختر یا قلعه دختر به شکل نمادی از منطقه اسکودار (Üsküdar) درآمده و تنها اثر باقی مانده از دوره بیزانس در منطقه اسکودار است.

قرار گرفتن در موقعیت مناسب و زیبایی منحصر به فرد این برج سبب شده است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. منظره زیبای برج دختر در میان آب های استانبول به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار دیدنی است و مانند نیلوفر دریایی در میان آب های تنگه بسفر چشم هر بیننده ای را مبهوت خود می کند.

 

 

ارسال دیدگاه