نحوه خرید آپارتمان در استانبول به طور مستقیم از مالک

فوریه 15, 2023
0 دیدگاه
خرید آپارتمان در استانبول

خرید آپارتمان در استانبول چگونه است؟

هیچ‌چیز همانند یک سرپناه امن، مطمئن و همیشگی نمی‌تواند خیال انسان را از ادامه زندگی راحت کند. حالا این سرپناه اگر در یک کشور مناسب خارجی باشد، می‌تواند یک زندگی مرفه و آینده‌ای روشن بسازد. چرا می‌گوییم روشن؟ بیایید خرید آپارتمان در استانبول را مثال بزنیم و پیرامون آن صحبت کنیم. کسانی که تمکن مالی و علاقه به سرمایه‌گذاری دارند، خرید خانه در ترکیه می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد؛ به این دلیل که خرید خانه در این کشور می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که با خرید یک واحد آپارتمان در این کشور، چندین نشانه را هدف خواهید گرفت: سرپناهی امن و مطمئن، داشتن سرمایه‌ای به نرخ روز، دریافت اقامت، داشتن آینده‌ای روشن و زندگی بی‌دغدغه. وقتی می‌بینیم در یک سال گذشته بیش از 20 هزار آپارتمان در ترکیه توسط خارجی‌ها خریداری شده است، ما را به این فکر فرو می‌برد که خرید آپارتمان در استانبول چگونه است و چه فوایدی دارد؟

مزایای خرید آپارتمان در استانبول چیست؟

مزایای خرید آپارتمان در استانبول چیست؟

وقتی در یک سال، بیش از 20 هزار مسکن در ترکیه توسط خارجی‌ها خریداری شده است -که ایرانی‌ها درصد قابل توجهی از آن‌ را تشکیل می‌دهند- باید ما را به فکر فرو ببرد؛ این‌که یک کشور همسایه با فرهنگی نزدیک به کشور ما، چه ویژگی‌هایی دارد که خارجی‌ها نسبت به خرید ملک در آن تا این حد رغبت دارند؟ چه مزایی در آن وجود دارد؟ بیایید به این مزایا و ویژگی‌ها نگاهی کلی بیندازیم:

  • ترکیه از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است که می‌تواند زندگی اروپایی را تا حد قابل قبولی برای شما ترسیم کند. از طرفی قیمت خانه و هزینه‌های زندگی نسبت به اروپا کم‌تر است.
  • در ترکیه اجناس و مصالح ساختمانی باکیفیتی وجود دارد که سازنده و خریدار را دچار نگرانی نمی‌کند. احتمالا می‌دانید که برخی از مرغوب‌ترین اجناس داخل ساختمانی در ایران، از ترکیه می‌آید.
  • در ترکیه به انبوهی از مکان‌های تفریحی، گردشگری و تجاری با کیفیت بالا دسترسی دارید.
  • مناطق ساحلی در ترکیه، به‌دلیل دسترسی به دریای سیاه و دریای مدیترانه، طرفداران بسیاری دارد؛ از همین رو خانه‌های ویلایی باشکوهی در این مناطق ساخته شده است.
  • انواع خانه‌های آپارتمانی، ساحلی و ویلایی در دسترس شما هستند.
  • می‌توانید خانه‌ای را بخرید و سندش را به نام خود بزنید؛ اما هزینه آن را قسطی پرداخت کنید.
  • بزرگ‌ترین مزیت خرید آپارتمان در استانبول، دریافت اقامت در ترکیه به‌واسطه این عمل است.
  • چنان‌چه به شلوغی علاقه ندارید و می‌خواهید در محلی آرام و سنتی زندگی کنید، می‌توانید بخش آسیایی استانبول را انتخاب کنید.
هنگام خرید آپارتمان در استانبول به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید آپارتمان در استانبول به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تا این‌جای صحبت با مزایای خرید خانه در ترکیه آشنا شدید. اکنون بیایید بررسی کنیم ببینیم اگر می‌خواهید خانه‌ای در این شهر یا کشور بخرید، به چه مواردی باید توجه کنید:

  • پیش از هرچیز ببینید که در کدام شهر ترکیه می‌خواهید خانه بخرید؛ زیرا هزینه خرید خانه در هر شهر متفاوت است. البته موضوع بحث ما خرید خانه در استانبول است که هزینه‌ای بیشتر برای آن باید کنار بگذارید.
  • خانه مد نظر شما در مناطق ساحلی قرار دارد یا شهری؟
  • آیا مراکز خرید، آموزشی و درمانی در اطراف محله مورد نظر شما وجود دارد؟
  • ملک مد نظر شما چگونه است؟ آپارتمانی، ویلایی، اداری یا تجاری؟
  • سوابق فروشنده را به‌خوبی بررسی کنید و از مجازبودن ملک مطمئن شوید (اگرچه قوانین حاکم بر ترکیه تا حد بسیار زیادی خیال شما را از بابت این‌گونه نگرانی‌ها راحت می‌کند؛ اما باید تا حد امکان به آن توجه داشته باشید).
  • در یک منطقه تاریخی و سنتی زندگی می‌کنید یا یک منطقه مدرن؟
  • تمایل دارید در یک شهرک یا مجتمع باشید یا یک آپارتمان معمولی؟
  • آیا مراکز تفریحی و ورزشی در نزدیکی شما وجود دارد؟
  • راه‌های ارتباطی از جمله خیابان‌های اصلی، اتوبان، فرودگاه، مترو و ایستگاه‌های تاکسی در نزدیکی آن‌ به چشم می‌خورد؟
  • آیا در محله‌ای قرار دارد که امکان رشد داشته باشد؟ یعنی این احتمال وجود دارد که منطقه مورد نظر، در آینده‌ای نزدیک رونق بگیرد و ارزش ملک شما افزایش یابد؟

چنان‌چه روزی خواستید این ملک را بفروشید، آیا مشکل حقوقی بر سر راه شما وجود ندارد؟

قوانین مربوط به خرید خانه در ترکیه چیست؟

قوانین مربوط به خرید خانه در ترکیه چیست؟

شما به‌عنوان یک فرد خارجی باید بدانید که چه قوانینی در این کشور جهت فروش املاک به اشخاص خارجی وجود دارد. قوانین فروش املاک و اراضی ترکیه می‌گوید:

  • تنها برخی از مهاجران امکان خرید ملک در این کشور را دارند که خوشبختانه ایرانیان شامل آن می‌شوند.
  • تا سقف 30 هکتار افراد خارجی می‌توانند صاحب زمین و ملک شوند.
  • چنان‌چه قصد دارید زمینی را بخرید تا در آن ملک بسازید، ظرف 2 سال باید آن را تکمیل کنید.
  • در هر ناحیه، خارجی‌ها فقط 10% اراضی را می‌توانند بخرند.
  • شما به‌عنوان یک ایرانی می‌توانید زمین، مسکن، واحد تجاری و هرگونه ملکی را خریداری کنید؛ در کل هیچ محدودیتی در این زمینه برای ایرانیان وجود ندارد.
  • در اطراف مکان‌های نظامی و امنیتی، امکان خرید ملک و زمین به اتباع خارجی داده نمی‌شود.
هنگام خرید ملک در ترکیه، جوانب احتیاط را رعایت کنید

هنگام خرید ملک در ترکیه، جوانب احتیاط را رعایت کنید

در این مقاله از مجله ایستمون سعی کردیم به تمام آن‌چه که به خرید آپارتمان در استانبول مربوط می‌شود اشاره کنیم. از مزایای خرید خانه در ترکیه، تا نکات و قوانین مربوط به آن، همگی در این مقاله گنجانده شدند تا مقاله‌ای جامع و مختصر در اختیار شما قرار گیرد؛ اما چیزی که بیش از همه باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام خرید، از افراد متخصص کمک بگیرید و جوانب احتیاط را رعایت کنید.

در آخر مشتاقیم بدانیم نظر شما در رابطه با خرید آپارتمان در استانبول چیست؟ آیا موافق چنین سرمایه‌گذاری هستید؟ تاکنون تجربه خرید ملک در خارج از کشور را داشته‌اید؟ چه موانعی بر سر راهتان بودند؟ تجربیات و سوالات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مراحل خرید آپارتمان در استانبول از مالک

مراحل خرید آپارتمان در استانبول از مالک

مثل هر خرید و فروش دیگری و به‌مانند تمام کشورهای دنیا، خرید خانه در ترکیه نیازمند طی‌کردن مراحل قانونی و اداری‌ست. شما نباید تحت هیچ شرایطی ملکی را صرفا با استناد به موافقت‌های کلامی و شفاهی خریداری کنید و پولی بپردازید.

شما به‌عنوان یک خریدار باید از آژانس املاک و موسسات معتبر خرید ملک کمک بگیرید و در محیطی رسمی و به‌صورت کاملا مکتوب همراه با امضا و اثر انگشت، معامله را به سرانجام برسانید. یادتان باشد که قیمت خانه، که شما بابت آن هزینه پرداخت کرده‌اید، عینا باید در سند وجود داشته باشد. بیایید به‌طور اجمالی مراحل خرید آپارتمان در استانبول را مرور کنیم:

  1. ملک مورد نظر را حتما به‌صورت حضوری مشاهده و بررسی کنید. به‌هیچ‌عنوان از روی عکس یا فیلم به تایید نهایی نرسید.
  2. به‌کمک متخصصان، ملک را ارزش‌گذاری کنید و سپس بر سر قیمت نهایی به توافق برسید.
  3. پیرامون چگونگی پرداخت وجه گفتگو و آن را نهایی کنید.
  4. مفاد قرارداد را به‌دقت مطالعه و در صورت تایید، آن را امضا کنید.
  5. کارهای مرتبط با انتقال سند ملکی را انجام دهید.
  6. چنان‌چه پیش‌تر حساب بانکی نداشته و کد مالیاتی دریافت نکرده‌اید، نسبت به دریافت هر دو اقدام کنید.
  7. مدارک لازم را تکمیل کنید و آن‌ها را به دفتر نوتر (دفتر ثبت اسناد رسمی ترکیه) ارائه دهید.
  8. باید در دفتر نوتر حاضر شوید و سند را امضا کنید (مجددا تاکید می‌کنیم که برای امضای دوم، باز هم مفاد سند را مطالعه کنید).
  9. در آخر وجه نهایی ملک را پرداخت کنید.
  10. قطعا در این مسیر مشاوره و کمک گرفتن از مشاوران متخصص و معتبر املاک می‎تواند در گرفتن بهترین و سودآورترین تصمیم به شما کمک بسیاری کند.

ارسال دیدگاه