مراحل خرید ملک در ترکیه در 2023

ژانویه 5, 2022
0 دیدگاه
مراحل خرید ملک در ترکیه در 2023

چنانچه که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه را دارید با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما مراحل خرید ملک در ترکیه را آموزش دهیم.

طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴   در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۲ تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد برای فرآیند خرید ملک در ترکیه خریدار می بایست دارای تابعیت یکی از کشور های مجاز به خرید ملک باشد.

اتباع ایرانی جزو شهروندان مجاز به خرید ملک می باشند.

مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

اما چرا باید مراحل خرید ملک در ترکیه را بدانید؟ پاسخ روشن است چنانچه آگهی از تمام مراحل داشته باشید اقدامات لازم را به درستی می دانید و هموراه آگاه هستید که قدم بعدی چیست و در مسیری درست و با خیالی آسوده قدم خواهید نهاد پس با ما همراه باشید تا با آگاهی از منافع سودجان در این زمینه خودداری نمایید.

آنچه دیگران میخوانند : دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه و مهاجرت به ترکیه و فرودگاه های ترکیه مانند فرودگاه اتاتورک

بازدید از ملک

اولین مرحله برای خرید هر ملکی بازید ملک و بررسی آن از نزدیک. خیلی مهم است که خودتان از نزدیک ملک را بررسی کنید و مواردی که داخل سند آن نوشته شده است را با دقت بررسی کنید.

نکته قابل توجه این است که اگر به زبان ترکی تسلط ندارید حتما باید یک مترجم همراه خود داشته باشید تا مفاد قرارداد را کامل برای شما شرح دهد.

برای انجام مراحل خرید ملک در ترکیه می بایست قراردادی مابین خریدار و فروشنده منعقد گردد. پس از انتخاب ملک مورد نظر قرارداد مابین شما و سازنده پروژه تنظیم می گردد.

این قرارداد به دو زبان تنظیم می شود، زبان ترکی و زبان مادری خریدار که برای شما فارسی می باشد.

در این قرارداد شرایط تحویل ملک و امکانات مجتمع و از همه مهمتر تاریخ ثبت سند به نام خریدار تعریف می گردد. الباقی مفاد قرارداد شامل نحوه پرداخت است.

از آنجایی که در هر قراردادی باید مبلغی به عنوان پیش پرداخت، پرداخت گردد، شما می توانید مبلغی در حدود 3000 الی 5000 یورو جهت پیش پرداخت یا به عبارت دیگر مبلغی که برای بوک کردن یک ملک لازم است را بپردازید.

همچنین می توانید برای پرداخت های بعدی درخواست مدت زمان معینی کنید، البته همین مبلغ پرداخت شده به جهت بوک یا رزرو ملک نیز در قرارداد ذکر خواهد شد.

مراحل خرید ملک در ترکیه

 

درخواست انتقال سند

در این مرحله مالک باید درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند.

در صورت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر، انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند

سند ملک مورد نظر و یا نامه تاییده سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با جزییات کامل آدرس، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات

پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی

برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات-عوارض از شهرداری مربوطه

ارائه بیمه نامه اجباری زلزله ویلا،خانه،آپارتمان، دفتر…

یک قطعه عکس فروشنده (۴*۶)

دو قطعه عکس خریدار که می بایست حداثکر مربوط به ماه پیش باشد (۴*۶)

حضور مترجم رسمی همزمان و دو شاهد در صورت عدم صحبت طرفین به زبان ترکی استانبولی

در صورت حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت نامه همراه با ترجمه رسمی با تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادر کننده.

پرداخت هزینه ملک

در این مرحله از مراحل خرید ملک در ترکیه پرداخت قیمت ملک مطابق با شرایط امضا شده در قرارداد انجام می پذیرد.

انتقال از طریق بانک ها و موسسات مالی خصوصی برای پرداخت قیمت ملک خریداری شده (هم با ارز خارجی، و هم بدون آن)، و همچنین از وجوه حاصل از فروش و یا استفاده از ملک، هیچ گونه محدودیتی ندارد.

پس از کسب پاسخ مثبت از سازمان های بازرسی مربوط به شهروندان خارجی و پرداخت مالیات و عوارض مربوطه، خریدار اسناد اصلی را دریافت می کند که در آن، مالکیت ملک (تاپو) ثبت شده است و تاییدکننده انتقال مالکیت از فروشنده به مالک جدید می باشد.

تاپو، مالکیت، به معنای ایجاد یک حق بی انتها و مطلق مالکیت است، که پس از انعقاد قرارداد خرید و فروش، امکان به چالش کشیدن آن به هیج وجه وجود ندارد.

یک یا چند فرد و یا شخص حقوقی ممکن است صاحبان املاک و مستغلات باشند.

نکات مهم در زمان خرید ملک در ترکیه

باید دقت داشته باشید که ملک مورد نظر دارای مشکلاتی از قبیل گرو ماندن ملک از طرف دولت برای بدهی و یا رهن و وام پرداخت نشده نباشد.

برای این منظور از دفتر اسناد رسمی اطلاع کسب.

ارسال دیدگاه